Praėjusią savaitę viena tauragiškių šeima pateko į nemalonią situaciją. Kviesta greitoji medicinos pagalba atvyko, tačiau, kaip pasakojo sirgusią mamą slauganti mergina, įvykiai klostėsi ne taip, kaip galima būtų tikėtis. Su žurnalistais bendravę šeimos nariai tikino vietoje pagalbos sulaukę riksmų, nemalonaus elgesio ir liepimo patylėti. Pas ligonę apsilankiusi felčerė Rima Jurgutienė apgailestavo dėl savo neetiško elgesio ir viešai atsiprašė visos šeimos.
Papiktino felčerės elgesys
Siautėjantys virusai pastaruoju metu į patalą paguldė ne vieną mūsų rajono gyventoją. Sunkiai susirgo ir „Tauragės žinių“ skaitytoja L. D. (vardas ir pavardė redakcijai žinomi, – red. past.), gyvenanti Bažnyčių gatvėje. Kai temperatūra pakilo iki 39,5 laipsnių ir galiausiai ėmė kamuoti skausmai, devyniolikmetė ligonės dukra I. P. nusprendė, jog nebėra ko delsti ir paskambino bendruoju pagalbos telefonu 112. Štai čia ir prasidėjo šeimos sunkumai.
„Mama labai blogai jautėsi, jai sukilo aukšta temperatūra. Patys nebeišmanėme, ką daryti, tai skambinome 112, kad iškviestume greitąją. Paskambinus pagalbos telefonu man pradėjo pasakoti, kad reikėtų kviestis gydytoją į namus, o ne greitąją. Tai aš ir padėjau ragelį. Tačiau po kurio laiko man perskambino ir, išklausinėję papildomų detalių, nusprendė visgi atsiųsti greitąją medicinos pagalbą.
Greitosios medikų sulaukėme tikrai greitai. Tačiau jau laiptais lipdama medikė, matėsi, kad buvo labai nepatenkinta. Prie buto durų buvęs draugas girdėjo, kaip ji pasakė „nebus temperatūros, tai taip ir žinokit“. Užėjusi į namus apie mamos būklę praktiškai nieko nesiteiravo, tik aiškino, jog užsienyje už nepagrįstus iškvietimus gresia didžiulės baudos. Taip leido suprasti, kad mes greitąją kvietėme be reikalo. Tada ji mamai davė savo termometrą. Įdomiausia tai, kad ji mums nerodė jo rodmenų, tačiau pareiškė, kad yra vos 37,5 laipsnio temperatūros. Nors vos prieš kelias minutes mūsų termometras rodė daugiau nei 39! Aš pasiteiravau, ar nereikia duoti mamai kokių nors vaistų, tai tada man liepė užsičiaupti ir snargle išvadino,“ – kalbėjo mamai greitąją kvietusi I. P.
Mergina pasakojo, kad vėliau namiškių raginama felčerė visgi buvo besutinkanti vežti sergančią moterį į ligoninę. Tačiau nemalonus elgesys nepasikeitė, esą ji liepė nuo skausmo ir temperatūros vos judančiai moteriai stotis ir eiti į automobilį, pakeltu balsu ragino greičiau rengtis. Anot I. P., po tokio elgesio mama pati atsisakė vežama į ligoninę. Tuomet felčerė esą davė pasirašyti dokumentą, tačiau taip ir liko neaišku, kas jame buvo parašyta.
„Aš mamai pasakiau, kad nesirašytų neskaičiusi, tačiau felčerė pradėjo mane tildyti. Mama neturėjo jėgų, tai paprašė, kad aš perskaityčiau už ją. Bet felčerė dokumento perskaityti nedavė. Kodėl toks žmogus dirba su ligoniais? Juk telefonu pasakėme, dėl kokios priežasties kviečiam greitąją. Jei tai nepasirodė rimta, galėjo ir nevažiuoti. Negi tik mirštantis begali prisišaukti gydytoją?“ – pasipiktinimą reiškė jauna mergina.
I. P. aiškino, kad vėliau, kai greitosios medikai išvyko, ji su draugu nuvyko į VšĮ Tauragės rajono pirminės sveikatos priežiūros centrą (PSPC), norėdami felčerės vadovybei parašyti skundą dėl nemalonaus bendravimo. Juos priėmė direktoriaus pavaduotoja medicinai Jolanta Eičaitė. Mergina, prisimindama nesenus įvykius, „Tauragės žinioms“ pasakojo, jog medikė neatskleidė felčerės tapatybės bei nepriėmė raštiško skundo. Tačiau esą maloniai atsiprašė dėl susiklosčiusios situacijos ir užtikrino pakalbėsianti su greitosios medicinos pagalbos darbuotoja.
Tai netoleruotina
VšĮ Tauragės rajono PSPC direktorius Donatas Petrošius žurnalistei atskleidė, kad netinkamu elgesiu kaltinama yra Rima Jurgutienė. Įstaigos vadovas patikino, jog anksčiau raštiškų nusiskundimų dėl jos elgesio nėra gavęs.
„Neprisimenu, kad ir žodinių nusiskundimų būtų buvę. Pagal žalos atlyginimo įstatymą, į skundą atsakoma tokia forma, kokia jis buvo gautas. Tad, jei pacientai skundžiasi žodžiu, jiems ir būtų atsakyta žodžiu.
Pastaruoju metu yra gerokai padidėjęs iškvietimų skaičius, darbo tikrai daug tiek dėl gripo, kitų ligų, tiek dėl įvairių traumų. Gal darbo gausa ir nuovargis lėmė tokį neetišką elgesį? Mes turime direktoriaus įsakymu patvirtintą darbuotojų etikos kodeksą. Ši darbuotoja su kodeksu buvo supažindinta 2014 metų birželio mėnesį“, – paaiškino D. Petrošius.
Direktoriaus pavaduotoja medicinai J. Eičaitė teigė, kad nors jokio raštiško skundo I. P. nepateikė, medikė, išgirdusi pasakojimą, ėmė aiškintis situacijos detales.
„Sekretorė man pranešė, jog atėjo žmonės, turintys nusiskundimų dėl felčerės. Aš juos priėmiau savo kabinete, išklausiau. Kitaip tariant, jie pateikė skundą žodžiu. Jei būtų atnešę parašytą skundą, tai jis būtų priimtas sekretoriate ir užregistruotas. Tokia pas mus tvarka. Išklausiusi, aš iškart skambinau greitosios medicinos pagalbos slaugos administratorei, norėdama išsiaiškinti, kuri felčerė vyko nurodytu adresu. Skambinau prie jų akių, tačiau, matyt, visi buvo išvykę į iškvietimus ir į mano skambutį neatsiliepė. Atėjusius ligonės artimuosius patikinau, jog būtinai išsiaiškinsiu, kuri felčerė atvyko į jų namus ir su ja pakalbėsiu.
Jau kitą dieną su darbuotoja kalbėjome. Ji sutiko, kad kai kurie pacientų teiginiai teisingi ir aš išsakiau griežtą nuomonę, kad tokio elgesio netoleruosime. Kadangi ankstesniais metais tokių nusiskundimų dėl šios darbuotojos nebuvau gavusi, pasakiau, kad turi būti atkreiptas dėmesys į elgesį su pacientais. Greitosios medicinos pagalbos slaugos administratorės paprašiau organizuoti susirinkimą visoms felčerėms ir išaiškinti kaip skirtingose situacijose reikia elgtis su pacientais. Pacientui turi būti atiduodama visa pagarba“, – užtikrino direktoriaus pavaduotoja medicinai Jolanta Eičaitė.
„Blogai, kad problemas atsinešiau į darbą“
Kaip galiausiai paaiškėjo, šioje istorijoje dalyvavo jau 27-erius metus medike dirbanti Rima Jurgutienė. Su žurnaliste sutikusi bendrauti moteris įvardijo, kad visa ši nemaloni istorija nutiko dėl darbo pertekliaus ir nuovargio.
„Iš tikrųjų mes esame pavargę kaip šunys. Dirbame ne viename darbe, o keliuose. Yra naminių problemų ir visokių kitokių, blogai, kad jas atsinešame į darbą. O straipsnis laikraštyje man tikrai bus didžiausia bausmė. Tą dieną gavome labai daug iškvietimų ir dalis jų buvo ne ta skubi pagalba, kurios būtinai reikia. Kai pas šią šeimą atvykome, paaiškėjo, kad nurodyta ne ta laiptinė. Tik užlipusi į trečią aukštą supratau, kad reikia lipti žemyn ir eiti kitur. Taip viskas ir susidėjo krūvon.
Labai atsiprašau pacientės ir jos namiškių už savo elgesį. Ir su dukra savo kalbėjau. Ji padėjo suprasti, jog ir aš supykčiau, jeigu ją kas nors snargle išvadintų. Tai didžiulė mano etikos klaida“, – apgailestavo dėl susiklosčiusios padėties R. Jurgutienė.