Nuo praėjusio pirmadienio odontologai jau gali teikti paslaugas, kurios paskelbus karantiną buvo draudžiamos. Tačiau užsiregistruoti pas odontologus jau susidarė nemenkos eilės. Priimami pirmiausia tie, kurie buvo užsiregistravę, tačiau dėl karantino paslaugos negavo, o kainos, kaip tikina specialistai, nekils.
Kovo 16 d. Lietuvoje paskelbus karantiną, sustabdytos visos odontologinės paslaugos, išskyrus būtinąją pagalbą, o ir ji buvo teikiama ne visose įstaigose. Būtinajai pagalbai priskiriamos būklės, kai reikia stabdyti kraujavimą, pūliavimą, yra veido lūžių ar žmogus kenčia nepakeliamą skausmą. Kai indikacijų būtinajai pagalbai nėra, karantino laikotarpiu skausmą kenčiantiems pacientams tenka uždegimą ir skausmą gydytis savarankiškai, o pas gydytoją apsilankyti tik pasibaigus karantinui.
Visuomenės informavimo grupė informuoja, kad visos įstaigos, teikiančios odontologijos paslaugas, prieš atsidarydamos turi parengti ir Nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui (NVSC) pateikti planus, kaip organizuos darbą, ir juose numatyti viską, kas būtina užtikrinant pacientų ir personalo saugumą. Kiekviena poliklinika savo plane turi pagal savo infrastruktūrą apskaičiuoti maksimalų galimą priimti pacientų skaičių per dieną, konsultacijoms ir procedūroms reikalingų kabinetų skaičių, numatyti jų užimtumo ir dezinfekcijos tvarką. Numatoma, kad gydymo paslaugas turi teikti minimalus, būtinas paslaugai suteikti specialistų skaičius.
Taigi kokių papildomų apsaugos priemonių ėmėsi odontologijos kabinetai, ar daug žmonių dabar registruojasi, ar kels kainas, ar didelių nuostolių patyrė per karantiną?
D. Paulikienės medicinos kabinetui „Aridenta“ vadovaujantis Arūnas Paulikas pasakoja, kad kabinetas pradėjo dirbti gegužės 18-ąją.
– Ėmėmės visų reikalingų apsaugos priemonių, – pasakojo jis. – Nors odontologijos kabinetuose ir šiaip apsaugos reikalavimai griežti, tačiau dabar jų yra dar papildomų, pavyzdžiui, rankų dezinfekavimas įeinant, pacientų srautų valdymas ir kt. Pacientai neturi būriuotis, taigi būtina taip juos suregistruoti, kad niekam netektų laukti. Ir laukti jiems tenka lauke, jei ateina anksčiau.
Pasak jo, kaip ir visos įstaigos, kabinetas nedirbo nuo kovo 16-osios, taigi ir pacientai, kurie nuo tos datos buvo užsiregistravę, liko neaptarnauti. Jie ir kviečiami – stengiamasi juos priimti pirmiausia. Būta ir pacientų, kurie su skaudančiais dantimis prašėsi priimami, tačiau, kadangi kabinetas negalėjo dirbti, jie buvo nukreipinėjami kitur – teikti paslaugas galėjo poliklinika.
Paklaustas, ar numato kelti paslaugų kainas, kadangi papildomos apsaugos priemonės kainuoja, A. Paulikas atsako neigiamai:
– Išlaidos yra vienkartinėms priemonėms, personalui apsirengti, ir tai tik karantino laikotarpiu, kol yra toks reikalavimas. Tačiau pacientams paslaugų kainos tikrai išliks tokios pačios.
Vadovas pripažįsta, kad per karantiną patyrė nuostolių, tačiau vis dėlto svarbiau jam atrodo tai, kad labiausiai nukentėjo pacientai – negavo paslaugos.
– O mes iš valdžios šiokią tokią minimalią paramą gavom, per Užimtumo tarnybą, kaip ir visos įmonės, – sakė jis.
Laurynas Jarutis, vadovaujantis Tauragės odontologijos centrui, sakė:
– Darbus pradėjome. Laikomės LR sveikatos ministerijos ir visų su karantinu susijusių reikalavimų dėl veiklos atnaujinimo. Registracija vyksta laikantis visų reikalavimų, pacientai supratingi. Dėl Covid 19 apsaugos priemonių kainų nekelsime, taip solidarizuodamiesi su visais, kurie patiria nuostolių. Mūsų specialybėje ypatingai svarbu laikytis maksimalių apsaugos priemonių dėl galimos infekcijų grėsmės, bet mes visada laikomės panašių apsaugos priemonių, net ir nesant karantinui, dėl to mums tai nėra nauja ir dirbti taip esame įpratę.
D. Liorančienės odontologoijos kabinete telefonu atsiliepusi registratorė teigė, kad kabinetas kol kas nedirba. Jis pradės darbą birželio 1-ąją. Taip esą nuspręsta todėl, kad reikėjo tinkamai pasiruošti priimti pacientus: sureguliuoti jų srautus, sutvarkyti dokumentus, suderinti viską su Nacionaliniu visuomenės sveikatos centru.
Pasak registratorės, anksčiau užsirašiusiems žmonėms perskambinta, visi buvo geranoriški – vizitų laiką sutiko perkelti į birželį.
– Dauguma netgi prašė į birželio vidurį, ne į pradžią, nes visiems situacija neįprasta: vieni pinigų neturi, neteko darbų, kiti su vaikais kol kas namuose, – pasakojo registratorė.
Daugiau informacijos: odontologijos klinika