Paskutinėmis savaitėmis Klaipėdos regiono keliuose pasirodė naujasis „Yutong ICE12“ elektra varomas autobusas. Bendrovė „Klaipėdos autobusų parkas“, bendradarbiaudama su „Yutong“ autobusų atstove „Busnex“, autobusus išbandė daugelyje skirtingų maršrutų: Klaipėda–Kaunas–Klaipėda, Klaipėda–Naujoji Akmenė–Klaipėda ir, žinoma, Klaipėda–Tauragė–Klaipėda.
Nors daugelis yra įpratę elektrinius autobusus matyti miestuose, „Yutong ICE12“ yra vienas pirmųjų elektra varomų tarpmiestinių autobusų rinkoje. Klaipėdos autobuso parko keleiviams šis autobusas leido patirti patogesnę bei tylesnę tarpmiestinę kelionę nei kuris nors kitas tokio dydžio ir tipo, iškastiniu kuru varomas autobusas.
„Yutong ICE12“ reisą iš Klaipėdos į Tauragę ir atgal sugeba įvykdyti sunaudodamas tik 60% savo baterijos talpos su didesniu nei 150 km likučiu. Dar įspūdingesnis pasiekimas, anot UAB Klaipėdos autobusų parko generalinio direktoriaus V. Ramanausko, yra jo „ridos galimybės – viena įkrova jis aptarnauja maršrutą Klaipėda-Kaunas-Klaipėda ir kelionės pabaigoje dar turi 15 proc. baterijų įkrovos likutį“.
Šis modernios konstrukcijos Klaipėdos autobusų parkui leido išbandyti pigesnę alternatyvą neekologiškiems dyzeliniu kuru varomiems autobusams, bet ir patiems keleiviams. Autobuse yra įdiegta pažangi oro kondicionavimo ir kelio nelygumus sugerianti sistema.
Šie autobusai išsiskiria ne tik savo elektriniu varikliu ir komfortu viduje, bet ir taršos mažinimu išorėje. Be to, kad nėra išmetamos CO2 dujos, jis mažina ir garso taršą. Rytinius reisus atlikęs „Yutong ICE12“ netrikdo Tauragės gyventojų ramybės, kadangi vieninteliai garsą sudarantys faktoriai yra tik trintis tarp kelio dangos ir autobuso padangų, oro pasipriešinimo ir aušinimo sistemos.
Ši transporto priemonė pasižymi ir paprastesniu paruošimo darbui procesu, kadangi vairuotojui nebereikia prieš kelionę tikrinti tepalų ar variklio aušinimo skysčio lygio, be to, sutaupoma nemažai laiko, nes vairuotojams nebereikia laukti, kol autobuso variklis įšils ir bus pasiruošęs darbui. Autobusas turi įdiegtas pažangių technologijų baterijas, kurios sukurtos vadovaujantis naujausiais mokslo pasiekimais.
Neabejotinai kyla klausimas: tai visgi kiek laiko trunka šio autobuso įkrovimas? Nustebsite, bet vos per 2 valandas krovimo autobusas gali sukaupti tiek energijos, kiek reikėtų norint nuvažiuoti iš Vilniaus į Klaipėdą.
V. Ramanauskas sakė, kad galiausiai autobuso priežiūra turėtų būti pigesnė nei varomo iškastiniu kuru. „Dar neturime daug patirties, tačiau elektrinio autobuso techninė priežiūra bent iš pavaros pusės turėtų būti gerokai pigesnė bei paprastesnė“, – teigia jis. Šis autobusas įrodė, kad Klaipėdos regiono keleiviai gali keliauti komfortiškiau, tvariau ir netgi efektyviau.
Bendrovė „Busnex“ atstovauja didžiausiai pasaulyje autobusų tiekėjai „Yutong“, gaminančiai įvairios paskirties komercines transporto priemones, įskaitant elektros energija varomus autobusus.