2019 Lapkričio 12 d.
Antradienis
Budintis reporteris
(8 446) 51 470
8 687 80 318

Asmenybės

Muzikinio klipo kūrimas virto eksperimentu

  • Įkelta: 2019-10-16
Beissoul & Einius archyvo nuotrauka

Tauragėje įkurta kūrybos studija „Wide Wings“ sukūrė naujausią „Beissoul & Einius“ muzikinį klipą. Dainos „Drama boy“ kūrimas virto kūrybiniu eksperimentu tiek atlikėjams, tiek „Wide Wings“: kūrybos komanda dažniau kuria įvaizdinius video klipus verslo kompanijomis nei kuria muzikinius video klipus. Tačiau atlikėjai pasitikėjo kūrėjais, ir rezultatai nenuvylė.

Atskleidė užkulisius

Kūrybos studija „Wide Wings“ bendradarbiauja su įvairių sričių verslais Lietuvoje ir užsienyje. Istorijų pasakotojai per vaizdo klipus įrodo kompanijos pranašumus. Todėl buvo mažų mažiausiai neįprasta, kai viešumą pasiekė žinia, kad savo srities profesionalai sukūrė muzikos vaizdo klipą ne bet kam, bet ekstravagantiškajam duetui „Beissoul & Einius“ bei jų dainai „Drama Boy“. „Tauragės žinios“ pasidomėjo, kaip vyko kūrybinis procesas. Pristatę naująjį klipą, „Wide Wings“ kompanija kartu su atlikėjais rado laiko prisiminti, kaip vyko filmavimai ir galiausiai praskleidė savo kūrybinių dirbtuvių širmą.

Kūrybinis iššūkis

„Wide Wings“ prekės ženklo vadovas Aretas Kisielius pasakojo, kad dar neprasidėjus projektui „Beissoul & Einius“ žinojo, kuo užsiima „Wide Wings“ ir kad muzikiniai klipai nėra šios kūrybinės studijos kasdienybė. Vis dėlto atlikėjai nusprendė suteikti šansą tauragiškiams.

– Atlikėjai mumis tikėjo. Tas motyvavo dėti maksimalias pastangas, kad projektas būtų sėkmingas. Iš jų sulaukėme tik vieno prašymo – parodyti „Beissoul & Einiaus“ duetą tokį, koks jis įprastai scenoje ir būna: su ekstravagantiškais kostiumais, energinga choreografija, vizualizacijomis ir apšvietimu, – projekto pradžią nušvietė Aretas.

Toks prašymas buvo naujas iššūkis „Wide Wings“ komandai – kaip visus elementus sutalpinti į vientisą vizualinį reginį. Įprastai tauragiškiai istoriją pasakoja per vieno herojaus istoriją. Todėl reikėjo pasiryžti eksperimentams ir žengti ten, kur dar neteko.

– Nutarėme „Drama boy“ istoriją perteikti vien tik vizualiai: spalvomis, šviesomis, judesiais ir panašiomis detalėmis. Norėjome, kad žiūrovas, stebėdamas klipą, pasijustų lyg gyvame „Beissoul & Einius“ pasirodyme. Kad įspūdis būtų stipresnis, vietoje įprasto kinematografinio apšvietimo kūrybinė komanda netgi sumanė naudoti daugiausia koncertines šviesas, – pasakojo Aretas.

Filmavimai vyko naktį

Filmuoti teko dažniausiai vėlai vakare. Tam buvo labai rimta priežastis. Filmuojant klipą buvo naudojamas didžiulis LED ekranas. Kad jo skleidžiamos spalvos būtų atkuriamos kaip įmanoma realistiškiau ir sodriau, filmavimui tinkamiausios sąlygos buvo tik visiškai sutemus.

– Iki paryčių trukęs darbas filmavimo aikštelėje pareikalavo tiek iš kūrybinės komandos, tiek iš pačių atlikėjų kantrybės ir fizinių jėgų, – prisimena Aretas.

Vienas didžiausių iššūkių buvo pats muzikinio klipo žanras. Vaizdo perteikimo principai, dramaturgija yra įprasta kuriant visus vaizdo klipus. Bet kuriant „Drama Boy“ klipą viskas buvo kiek kitaip. Dainos garso takelis jau buvo sukurtas, daina turėjo būti centrinė vaizdo klipo ašis. Rodomi vaizdai turėjo papildyti, bet jokiu būdu neužgožti muzikinio kūrinio.

– Klausydami dainos ieškojome, kas vizualiai derėtų ir ją deramai atskleistų, – kūrybinius ieškojimus atskleidė Aretas.

Nekantriai laukė premjeros

„Beissoul & Einius“ dalyvavo viso kūrybinio proceso metu. Aretas pasakoja, kad atlikėjai „Wide Wings“ komanda pasitikėjo visapusiškai, kas tauragiškiams leido susikoncentruoti į klipo kūrimą. Galutinis rezultatas atlikėjus pradžiugino. Patiems kūrybininkams nauja patirtis buvo įdomi ir įsimenanti. Todėl „Wide Wings“ komanda nekantriai laukė klipo premjeros.

– Per mėnesį spėjome susigyventi tiek su daina, tiek su atlikėjais. Mums tai įkvepiantis kūrybinis eksperimentas, padrąsinęs ūgtelėti kaip kūrėjams. Tai be galo malonu. O tradicines istorijas organizacijoms kursime ir toliau, – tikina Aretas.

Kūrybininkai nebūtų kūrybingi, jeigu nesvajotų. Aretas sako, kad komandos žmonės visi skirtingi, tad vienareikšmiškai negalėtų pasakyti, su kuriuo Lietuvos ar pasaulio atlikėju norėtų bendradarbiauti kuriant muzikos vaizdo klipą. Komandos narių muzikos skoniai skiriasi kardinaliai – nuo sunkiojo metalo iki lengvos elektronikos. Bet komanda jau turi pasiūlymų.

– Idėjų ir pasiūlymų jau turime. Vieną grupę išskirti būtų išties sunku. Tačiau svarbiausia, kad sutaptų požiūriai ir būtų gera kurti drauge, – intriguoja Aretas.

Gyvenimas – tarsi amerikietiški kalneliai. Užtat atlygis už juos – patirtis, kuri moko ir veda pirmyn. Adakavo socialinės globos namų direktorės pavaduotoja Asta Šlepavičienė įsitikinusi, kad tai didžiausias turtas, ir gali pasigirti jo sukaupusi išties nemažai. Įgijusi net tris aukštojo mokslo diplomus, ragavusi emigrantės duonos, moteris sako gerai suprantanti, kad lengvo kelio į laimę nebūna. „Dėkoju gyvenimui, kad turėjau galimybę ieškoti, kad nebijojau rizikuoti“, – sako gyvenimo prasmę savo vaikuose, darbe su neįgaliais žmonėmis ir muzikoje įžvelgianti stipri moteris.

Lietuvoje Gintarė vieši jau visą vasarą. Per tą laiką atlikėja ne tik ilsėjosi, bet ir lankė artimuosius, aktyviai koncertavo daugelyje šalyje vykstančių festivalių, rengė solinius koncertus. Savo svarbiausiu koncertu ji laiko savo pasirodymą prezidento Gitano Nausėdos inauguracijos metu. Netrukus Gintarė išvyksta į JAV, tačiau paskutinių savo koncertų nori surengti savo gimtajame mieste.

Minėdamas Lietuvos valstybės atkūrimo 100-ąsias metines Tauragės krašto muziejus „Santaka“ prasmingai įamžino Tauragės krašto istoriją – surengė parodą „Tarpukario dvasia“, muziejaus iniciatyva pagaliau šalia pilies stovi miesto simbolis – tauras. Atsirado ir išliekamąją vertę turintis leidinys „Šimtmečio Tauragė 1918–2018. 100 įdomiausių faktų“. Kaip kilo mintis išleisti tokią knygą ir kaip sekėsi tai daryti, „Tauragės žinioms“ papasakojo jos sudarytojas Tauragės krašto muziejaus „Santaka“ Istorijos-etnografijos skyriaus vedėjas Darius Kiniulis. Knyga bus pristatyta visuomenei vasario 13 d., 17 val. Pilies menėse.