Ieva LIORANČAITĖ
Tauragės profesinio rengimo centras vienai dienai virto pasakų šalimi. Mokyklos aktų salėje šurmuliavo fėjos, klounai, barbės ir kiti personažai. Manote, kad atvažiavo cirkas? O gal užsitęsė kalėdinis karnavalas? Ne. Bet gana spėliot. Mokykloje vyko integruoto projekto „Lėlės ir klounai“ šou, kurį surengė I–III kursų higieninės kosmetikos kosmetiko ir kirpėjo specialybių moksleiviai. Projekto metu buvo demonstruojami moksleivių kurti šedevrai – įspūdingos šukuosenos, dailus makiažas, sceninis grimas ir unikalūs rankų darbo kostiumai.
Talentas ir kūryba – puikus duetas
Nuotaikingą pasirodymų programą pradėjo vedėjai – klounai. Norėdami pateisinti renginio pavadinimą, klounai vieną po kitos į sceną kvietė lėles. Tiesa, ne tik barbes. Merginos įkūnijo ir fėjų personažus, Rytais padvelkė japoniškų geišų pasirodymas. Netrūko nei ilgakojinės Pepės, nei Sniego karalienės, nei piktosios raganos ir kitų išraiškingų personažų. Trumpai tariant, visa armija gražuolių lyg ant podiumo staipėsi scenoje, kurdamos vis kitokį vaidmenį.
Įspūdį darė ne tik dalyvių išvaizda, bet ir jų sceniniai sugebėjimai. Kelios moksleivės atliko visiems puikiai žinomas dainas, kitos šoko teminius šokius. Kadangi visų pasirodymų esmė buvo atskleisti moksleivių meistriškumą kuriant šukuosenas ir makiažą, kiekvienas personažas atrodė it meno kūrinys, su išskirtine kūrybine mintimi ir iki smulkmenų apgalvotomis detalėmis. O štai vieno vaikino, kuriam teko princo vaidmuo, karūna buvo sukurta iš jo paties sušiauštų plaukų.
Renginio užkulisiai
Nors projekto „Lėlės ir klounai“ dalyviai buvo moksleiviai, jų vedlėmis tapo keturios profesijos mokytojos, kurios negailėjo būsimiems savo profesijos specialistams naudingų patarimų, dalijosi darbo patirtimi, mokė grožio meno paslapčių ir suteikė visokeriopą pagalbą. Vyresnioji profesijos mokytoja Loreta Trakšelienė atskleidė, kaip gimė idėja kurti tokio pobūdžio projektą.
– Beveik trejus metus kantriai kauptos tiek teorinės, tiek praktinės žinios subrandino mokinių norą savirealizacijai. Diskusijose bendra profesijos technologijų mokytojų ir mokinių mintis surengti kūrybinių darbų pristatymą išvystė projektą. Kadangi dalyvauti pareiškė norą visi kursai, tai ir pasirodymų programėlės tapo spalvingai įvairios. Kas labiausiai atspindi įvairiaspalvį, žaismingai chaotišką, visiems lengvai suprantamą ir priimtiną žaidimą? Žinoma, kad cirko klounai, lėlės ir pasakų personažai. Taip ir gimė pavadinimas „Lėlės ir klounai“. Scenarijų žodis po žodžio lipdė visa projekto dalyvių komanda. Vienas vienokią, kitas kitokią, kiekvienas tarsi po žiupsnelį saldaus cukraus bėrėme į vieną krūvelę mintis ir pasiūlymus, – renginio detalėmis dalijosi mokytoja.
L. Trakšelienė pasakodama apie pasiruošimą pasirodymams pridūrė, kad šokiams choreografiją kūrė jauna, perspektyvi mokytoja Evelina Kirtiklytė, kuri ir sudėjo paskutinius štrichus ir akordus renginio programoje.
Iš kur atskrido fėjos?
Pasibaigus renginiui, vieną jo dalyvę fėją pavykto pačiupti už sparnelio ir pasiteirauti, kaip sekėsi ruoštis šventei.
– Iš pradžių svarstėm vaizduoti įvairių pasaulio šalių atstoves, bet vėliau, norėdamos „pataikyti į temą“, nusprendėm būti fėjomis. Šią idėją pasiūliau aš, o visos kitos kaip niekad vieningai pritarė, – pasakojo baigiamojo kurso higieninės kosmetikos kosmetikė Jūratė Baranauskaitė. – Makiažą darėm viena kitai, šukuosenas modeliavo taip pat mokinės. Pačios siuvom sau kostiumus, rinkomės tokias spalvas, kurios kiekvienai artimiausios, tačiau kūrybinėmis idėjomis dalinomės visos kartu, – vieningu projektu džiaugėsi moksleivė.
Pamokos duoda apčiuopiamų rezultatų
Stebėdami scenoje dailiai atrodančias merginas, kurias puošia įmantrios šukuosenos ir ryškiaspalvis makiažas, net nesusimąstome, kiek laiko ir įgūdžių iš moksleivių pareikalavo šie kūriniai, ne tik, kol buvo paruošti pasirodymams, bet ir kol buvo išmokta juos sukurti pamokų metu.
– Tik dėka kantraus ir nuoseklaus darbo, gerai suplanuotų pamokų vadybos gimsta tikri grožio srities profesionalai, – sakė L. Trakšelienė.
Anot profesijos mokytojos Iraidos Kandrotienės, makiažo technologijos pamokų tikslai – mokyti pažinti makiažo technikos subtilybes, suprasti ir perprasti jo vaizdavimo perspektyvos principus konkrečiuose savo kūrybiniuose darbuose bei suvokti dekoratyvinių medžiagų panaudojimo galimybes įgyvendinant kūrybines idėjas.
Šukuosenų kūrimo ypatybės
Pasakų veikėjų šukuosenų amplitudė šoktelėjo nuo raudonplaukės Pepės styrančių kasyčių iki kone puošnios nuotakos šukuosenos, su kuria būtų galima drąsiai žengti prie altoriaus.
– Renginio metu pademonstruotos šukuosenos atliktos daugiausiai naudojant šaltus ir karštus plaukų deformavimo būdus, juos derinant, įvedant bangos elementų, gofre, netradicinius sukimo būdus pasitelkiant netradicinius suktukus – kokteilių šiaudelius, kempinėles, panaudotas dažų tūbeles. Visos šios priemonės padėjo suformuoti charakteringą, personažui skirtą šukuoseną. Sceninėms šukuosenoms kurti, puošti ir formuoti panaudotos tradicinės ir netradicinės priemonės – viela, kompaktiniai diskai, folija, juostelės, gėlės, – apie šukuosenų kūrimo procesą pasakojo profesijos mokytoja Reda Ptakė.
R. Ptakei antrino ir kita profesijos mokytoja Sondra Vaišvilaitė, sakydama, kad mokiniai išradingai komponuodami personažų šukuosenas pademonstravo puikias teorines žinias ir praktinius sugebėjimus. Šukuosenų meno besimokančių būsimųjų specialistų glaudus bendradarbiavimas su higieninės kosmetikos specialybės moksleiviais leido sukurti modeliams bendrą sceninį įvaizdį ir įgyvendinti kruopščiai kurptus sumanymus.
Džiaugėsi moksleivių pasirodymu
Kalbintos mokytojos negailėjo pagyrų savo auklėtinėms, sakydamos, kad mokinės sugebėjo puikiai parinkti ir pritaikyti spalvas, sujungti makiaže tam tikrus elementus, atskleisti savo meistriškumą kuriant šukuosenas, panaudoti įvairias medžiagų tekstūras kuriant personažų įvaizdžius, perteikiant kūrybines idėjas ir sugebėjo visa tai subtiliai, skaniai pateikti žiūrovui.