Ne paslaptis, kad didžioji dauguma tautiečių mėgsta mėsą – daugeliui pietūs ar vakarienė neįsivaizduojami be mėsos patiekalų. Gyventojai į kasdienį savo maisto racioną noriai įtraukia tiek lietuviui artimą kiaulieną, tiek jautieną ar paukštieną. Lietuvos gyventojai šiandien renkasi ne tik įvairią mėsą, bet yra jai išrankūs. Pirkėjai šiandien vis labiau kreipia dėmesį į šviežios mėsos kokybę bei tai, iš kur ji atkeliavo. Prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė sako, kad lietuviai prioritetą teikia lietuviškai mėsai, o dažnas turi ir savo pamėgtus prekės ženklus, kurių mėsos kokybe pasitiki ir visuomet ją perka.
Renkasi lietuvišką mėsą
– Atsižvelgiant į paklausą, didžioji dalis šviežios mėsos asortimento mūsų parduotuvių lentynose yra iš Lietuvos. Jautiena, veršiena ir ėriena mūsų parduotuvėse yra tik lietuviška. 86 proc. kiaulienos ir 77 proc. paukštienos taip pat yra gaunama iš vietos tiekėjų. Siūlydami mėsos asortimentą visuomet stengiamės atsižvelgti į klientų pageidavimus ir poreikius, kurie šiandien vienareikšmiškai yra palankesni lietuviškai mėsai, – sako B. Čaikauskaitė.
Anot prekybos tinklo atstovės, didelė dalis pirkėjų nėra linkę eksperimentuoti ir paprastai renkasi jau išbandytą, patikrintos kokybės šviežią mėsą. Tokia daugeliui yra „Iki mėsa“ prekės ženklu pažymėta šviežia jautiena, kruopščiai patikrinta paukštiena ir pirkėjų pamėgta kiauliena. Šviežia jautienos sprandinė, rinktinė jautienos ar kiaulienos mentė, kumpis be kaulo, šviežios jautienos dešrelės, kiaulienos nugarinė bei šonkauliukai, šviežių viščiukų broilerių blauzdelės, ketvirčiai ir sparneliai, vištienos filė – siūlomas platus šviežios mėsos asortimentas pirkėjų pietų stalui, o atšilus orams – grilio patiekalams.
Pirkėjų pasirinkimui įtakos turi ir metų laikai
B. Čaikauskaitės teigimu, visa „Iki mėsa“ prekės ženklu pažymėta šviežia mėsa tinklo parduotuvėse yra kruopščiai atrenkama ir išpjaustoma patyrusių mėsininkų, o dėmesys jos kokybei yra itin didelis. Geros kokybės mėsos gyventojai reikalauja nepriklausomai nuo metų laiko, tačiau sezoniškumo įtaka skirtingų rūšių mėsos pardavimas aiškiai juntama.
– Vasarą paprastai išauga kiaulienos pardavimai – tai daugiausiai sietina su grilio sezonu, nes pirkėjai išvykoms į sodybas ar gamtą dažniausiai renkasi kiaulienos šašlykus. Žiemos metu juntama, kad žmonės vartoja daugiau paukštienos. Tam įtakos turi ir didžiosios metų šventės, kurių vaišių stalui pirkėjai renkasi daugiau antienos, kalakutienos ir vištienos, – pasakoja B. Čaikauskaitė.
Turi galimybę rinktis ir importuotą mėsą
Be lietuviškos mėsos „Iki“ parduotuvių šviežios mėsos asortimente akcijų metu taip pat siūloma šviežia mėsa iš kitų Europos šalių, tačiau jos dalis asortimente yra nedidelė.
Vis tik tokiu būdu pirkėjams sudaroma galimybė rinktis, o iš užsienio atkeliavusi mėsa taip pat paprastai būna išperkama, nors jos paklausa yra gerokai mažesnė nei lietuviškos mėsos.
– Tiek praėjusiais, tiek dar ankstesniais metais lietuviškos paukštienos pardavimai sudarė apie 70–80 proc. visų šios rūšies mėsos prekybos apimčių. Lietuviškos kiaulienos pardavimai siekė apie 80–90 proc. visos nupirktos kiaulienos. Taigi, pardavimų duomenys rodo, jog Lietuvos gyventojai rinkdamiesi šviežią mėsą prioritetą teikią lietuviškai mėsai, – sako B. Čaikauskaitė.