2020 Rugsėjo 30 d.
Trečiadienis
Budintis reporteris
(8 446) 51 470
8 687 80 318

Verslas

Iš Bažnyčių gatvės „miegamojo atmosferą“ siunčia ir į užsienį

  • Įkelta: 2019-12-19

Jurgita ir Tomas Alijošiai. Asmeninio archyvo nuotrauka

Margarita RIMKUTĖ
margarita@taurageszinios.lt

Vėsus rytas. Už lango – miškas. Tyla. Verties ant šono, sutraška po pažastimi gniaužiama puri, perkelio medvilnės užvalkalu apvilkta antklodė. Tu namie. Panašią į šią atmosferą savo namų miegamajame kuria Jurgita ir Tomas Alijošiai. Ir ne tik. Prieš porą metų jie sukūrė prekės ženklą „Bedroommood“ (miegamojo nuotaika – vert. iš angl. k.) ir ėmėsi prekybos patalyne ir jos užvalkalais. Jų pirkėjai – lietuviai, estai, latviai.

Apsistojo ties skandinavišku stiliumi

Idėja žengti į rinką, kurioje pasiūla itin didelė, nenukrito iš dangaus. Tam pora brendo keletą metų. Po studijų didmiesčiuose Tomas darbavosi „Senukų“ „Statybų duonoje“, o Jurgita – prekybos centre kuravo prekybą  „Berry“  baldais.

– Ten buvo itin daug gražių aksesuarų, ypač patiko vieno prekinio ženklo lietuviška patalynė, kurią perpardavinėjome. Raštuota, marga, jos kūrėja – dailininkė. Matėsi, jog prekė kokybiška. Tai buvo toks daiktas, kurio norėjosi. Po kurio laiko išėjau vaiko priežiūros atostogų. Atidarėme ekologiškų prekių parduotuvę, kosmetikos –„Frėją“. Norėjosi išbandyti ir kūrybiškumo reikalaujančią veiklą. Susikoncentravome ties patalynės gamyba, – pasakojo Jurgita.

Pora ėmė lankytis įvairiose tekstilės mugėse, domėjosi audinių gamyba, jų savybėmis. Siekė atrasti, koks produktas patiktų jiems patiems, kokio stiliaus patalynė tai būtų.

– Juk sukūręs verslo konceptą turi jo laikytis: negali gaminiui taikyti visko, kaip pavyzdžiui, ir raštų, ir vienspalvių audinių, siekti ir moderno, ir klasikos stiliaus, ir lino. Apsistojome ties viena idėja, – pasakoja Jurgita.

Nutarta, jog po vienu prekiniu ženklu bus prekiaujama vienspalviais skandinaviško stiliaus tvirto audinio gaminiais. Kaune pora rado jų viziją puikiai įgyvendinančią siuvimo technologę ir darbščias siuvėjas, prekinio ženklo rinkodarą patikėjo specialistams iš Vilniaus. Su skirtingose Lietuvos miestuose išsibarsčiusiu kolektyvu bendraujama telefonu, bendros idėjos aptariamos vaizdo skambučių pagalba.

Prieš metus startavo internetinė parduotuvė, kurioje pradėta prekyba „Bedroommood“ prekiniu ženklu papuošta patalyne, užvalkalais, pledais.

Gaminiai pirkėjams keliauja iš Bažnyčių gatvėje įkurto biuro. Asmeninio archyvo nuotrauka

Apie traškančią patalynę

Su verslininkais Jurgita ir Tomu susitikome Bažnyčių gatvėje, jų biure. Patalpoje – lentynos, nukrautos dėžutėmis su gaminiais, apvilkta ir neapvilkta patalyne, audinių spalvų pavyzdžiais. Gaminių spalvas padėjo išrinkti dizainerė-architektė Vida Vyšniauskienė.

– Vyrauja natūralios spalvos: balta, šviesiai, tamsiai pilka, žydra, tamsiai mėlyna, smėlio spalvos, šviesiai rožinė. Audiniai: satinas ir perkelis. Satinas – blizgus, minkštas, tankus, šiltas, o perkelis – matinis, ir jis teikia vėsumos pojūtį, jį čiupinėjant tarsi traška tarp pirštų. Tai ta pati medvilnė, tačiau skiriasi siūlų supynimo audinyje technika, – dėsto verslininkė.

Traškumą, pasak pašnekovės, sąlygoja siūlų skaičius kvadratiniame colyje. Patalynėje siūlai suausti iš vieno ilgapluoštės medvilnės siūlo ir itin tankiai. Anot Tomo, tokia tekstilė gaminama tik Egipte. – Egipte yra geriausios gamtinės sąlygos išaugti aukščiausios kokybės medvilnei. Iš jos supinami siūlai yra itin tvirti, audiniai sunkūs ir kokybiški. Ilgaamžiai. Pavyzdžiui, iš perkelio gaminami itališki marškiniai, – sako vyras.

Ką renkasi pirkėjai? Pasak Jurgitos, iš pradžių pirkėjai pirmenybę teikė iš satino pasiūtai patalynei, nes šis audinys jiems jau pažįstamas, girdėtas. Iš jo gaminamos moteriškos suknelės. Tačiau atsiranda vis daugiau, kaip pora išsireiškia, traškančios patalynės gerbėjų – pirkėjai noriai bando ir gaminius iš perkelio. Praėjus metams nuo prekybos pradžios pusė parduodamų gaminių yra būtent iš šio audinio.

Ar patalynė derinama prie interjero?

– Yra tokių pirkėjų, kuriems net, regis, mažai kuo besiskiriantys pilki atspalviai turi didelės reikšmės. Kai kurie iki smulkmenų planuoja savo interjerą. Tačiau tai reti atvejai. Vis tiek žmonėms kur kas svarbiau audinio kokybė, jos „smagumas“, kokį ji pojūtį teiks kūnui, – sako Jurgita.

Miegamojo nuotaika

Kodėl „Bedroommood“? Pavadinimas anglų kalba, nes taikoma ne vien į lietuvišką rinką. Lietuviškas vertinys – miegamojo nuotaika. Pora įsitikinusi, jog šios namų vietos atmosfera turi būti ypatinga, juk miegamasis – šeimos poilsio oazė. O kokia ji Tomo ir Jurgitos namuose?

– Kambaryje labai mažai daiktų. Vėsu, gaivu. Už lango – miškas. Keletas knygų, kurios čia neužsilieka, perskaitome ir nunešame padėti į vietą, – dėsto Jurgita.

Pora šią savaitę miega rausvos spalvos perkelio audinio apvilktoje patalynėje. Todėl, kad, jų žodžiais tariant, šventiška nuotaika. Apskritai jauna šeima daug dėmesio skiria pačiam poilsio ritualui. Jokio mobiliojo telefono dvi valandas prieš miegą, nes, pasak Tomo, akys turi atsiriboti nuo jo skleidžiamos šviesos, kuri žadina smegenų aktyvumą. Apskritai, miegamajame kambaryje – jokios elektroninės technikos. Jų vieta – svetainėje.

Interneto puslapyje „Bedroommood“ pirkėjai palieka teigiamų atsiliepimų bei grįžta apsipirkti dar kartą. Tauragėje Alijošiai šio prekinio ženklo parduotuvės kol kas neplanuoja atidaryti, tačiau svarsto apie galimybę ofise įrengti ekspozicinę salę tiems pirkėjams, kurie pageidauja užsukti pažvelgti į gaminius iš arčiau, pačiupinėti.

Užsakymai iš Bažnyčių gatvėje įsikūrusio biuro keliauja po įvairius šalies miestus bei Rygą, Taliną, atsiranda pirkėjų ir iš Vakarų Europos.

 

Gruodis daugeliui siejasi ne tik su didžiausių šeimos švenčių laukimu, užbaigiamais darbais, bet ir skubėjimu bei išlaidomis dovanoms. Tačiau šie metai gali būti išlydėti kitaip, neištuštėjusiomis piniginėmis ir ramiau – juk dabar „Tele2“ internetinėje parduotuvėje ir salonuose taikomi itin viliojantys pasiūlymai planams, telefonams, kompiuteriams bei išmaniesiems įsigyti.

Skambaus pavadinimo Verslininkų gatvė, rodos, turėtų būti prestižinė, tačiau kaskart palijus patvinsta taip, kad vanduo siekia biurų lauko durų slenksčius. Visai neseniai toje pačioje gatvėje, tačiau kitoje vietoje, „Tauragės vandenys“ pradėjo kloti tinklus. Verslininkai ėmė džiaugtis, kad galbūt problemą imtasi spręsti iš esmės. Pasirodo, priešingai: ten vandentiekininkai kloja tokius nuotekų tinklus, kurie kaip tik būtų labiau apsaugoti nuo lietaus vandens patekimo į juos.

Nešiojami kompiuteriai yra nuostabūs dėl savo kompaktiškumo ir mobilumo – jie yra ganėtinai lengvi, dažniausiai nesunkiai telpa į kuprinę ir, jeigu baterija yra gera, gali būti naudojami be elektros lizdo net 10-12 valandų. Taigi, nors nešiojami kompiuteriai yra puikūs pagalbininkai kasdien – nusipirkę nešiojamą kompiuterį turėsite su juo susitaikyti, jeigu jis jums ir nepatiks. Jūs negalėsite pakeisti klaviatūros arba monitoriaus – galima pakeisti RAM atmintį, vidinę atmintį, tačiau teks apsiriboti ties tuo. Taigi, kaip jau supratote, nešiojamo kompiuterio išsirinkimas yra gana svarbus ir šįkart papasakosime, kaip išsirinkti teisingai.

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pristato naujieną – pagal lietuvių užsakymą sukurtą naujos kartos išmanųjį telefoną „Fonos O2“. Šį, ypač patrauklios kainos, telefoną įsigyti galima tik operatoriaus salonuose arba internetinėje parduotuvėje www.tele2.lt.

Pati didžiausia problema, su kuria susiduria pradedantieji verslininkai, yra tai, kad jie yra puikūs savo srities specialistai ar netgi tikri ekspertai, tačiau visiški naujokai srityse, kurios iš tikrųjų yra labai svarbios kiekvieno verslo efektyviam vystymui. Ir tai labai dažnai anksčiau ar vėliau jiems pakiša koją.

Vytauto g. 62 patalpose, greta „Donerinės", renkami baldai, prie įėjimo kabinami balionai – šiandien duris atvers konditerijos gaminių krautuvėlė „Saldi fantazija“. Čia bus galima paskanauti pieno kokteilių, įvairių želė desertų, rūšinės kavos.

„Tele2“ klientams Kalėdos jau prasidėjo – operatorius skelbia įspūdingas nuolaidas akcijos telefonams ir kompiuteriams su sutartimi įsigyti. Pasiūlymais pasinaudoti galima internetinėje svetainėje www.tele2.lt arba bet kuriame „Tele2“ salone.

Miegamasis – kambarys, kuris mus palydi prieš miegą ir pasitinka ryte. Tai vieta, kuri jus nuteikia poilsiui, numalšina stresą ir paruošia miegui vakare, o ryte suteikia kuo pozityvesnę nuotaiką bei energiją. Todėl miegamasis turi būti ne tik labai švarus, tvarkingas, bet ir tinkamai suplanuotas. Miegamojo komplektai susideda iš 4-6 baldų – dažniausiai tai yra viskas, ko reikia. Vis dėlto, žmonės mėgsta miegamojo komplektus gerokai praplėsti ir visai nereikalingais, netgi trikdančiais, daiktais, todėl šįkart pakalbėsime apie būtinus ir apie kenkiančius daiktus.

Visoje Lietuvoje maitinimo paslaugas teikianti VŠĮ „Bruneros“ maitina ir Tauragės ugdymo įstaigų mokinius. Rengdama konkursus ir remdama įvairius projektus įmonė prisideda prie sveiko maitinimosi įpročių formavimo. Mokyklose įdiegta elektroninio atsiskaitymo sistema ne tik patogi, bet ir moko moksleivius atsakingai leisti pinigus.

Spalio viduryje boulingo takelius iš kavinės-užkandinės „Boulingas“  išmontavęs UAB „Bacas“ ieško salės nuomininkų. Kol kas didžiule erdve domisi tik kitų miestų verslininkai.

Galų gale paaiškėjo, kas įsikurs jau kuris laikas tuščiose patalpose Gedimino gatvės 22-uoju  numeriu pažymėtame pastate, kuriame anksčiau buvo „Maximos“ prekybos centras. Po rekonstrukcijos čia kelius numins automobilininkai – mat persikels „Autoaibė“. Tiesa, dar negreit.

Vytauto gatvėje įsikūrusi picerija „Kings pica“, pavasarį minėjusi pirmąjį gimtadienį, pereina į kitas rankas. Sandoris jau įvyko – nuo šiol ji priklauso Mindaugui Mančui. Jis teigia apie tokį verslą svajojęs seniai ir žada permainų. Pirmiausia trumpėja pavadinimas – jame lieka tik žodis „Kings“. Keisis ir interjeras, ir meniu. Tiesa, ne iš karto.

Atrodytų, stilingos aprangos parduotuvėse tikrai netrūksta, tačiau kai prireikia konkretaus drabužio, jį rasti dažnai būna nelengva. Ypač jei figūra nestandartinė arba norisi ko nors išskirtinio. Tikru išsigelbėjimu gali tapti audinių parduotuvė. Tokia parduotuvė, pavadinta „Miletos audiniai“, jau keletą metų veikia J. Tumo-Vaižganto gatvėje. Čia itin platus audinių, įvairių priedų siuviniams pasirinkimas, yra net ir gatavų drabužių, be to, įsigijus audinį nebeteks blaškytis ieškant siuvėjos – parduotuvė gali pasiūlyti ir siuvimo paslaugas.

Penktąjį gimtadienį pasitinkančios UAB „Šaukštelis“ veiklą drąsiai galima vadinti sėkmės istorija – bendrovei priklausančią kavinę-sušių barą „Šaukštelio studija“, įsikūrusią pačiame miesto centre, tauragiškiai ir miesto svečiai pamėgo jau seniai. Nors verslas klesti, bendrovei vadovaujanti Justina Visockienė sustoti neketina – neseniai ji įsigijo „Vilkyškių pieninės“ franšizę ir perėmė jos firminę parduotuvę, įsikūrusią tame pačiame pastate. „Nuolatinis judėjimas ir yra viena pagrindinių sėkmės sudedamųjų dalių. Varikliukas turi nuolat suktis. Tik sustok, ir kaip mat pajusi, kad kažką praleidai“, – įsitikinusi ji.

Registrų centras skelbia, kad pirmąjį šių metų ketvirtį nekilnojamojo turto (NT) rinka Lietuvoje augo nuosaikiai – sudaryta 6,4 proc. sandorių daugiau nei per praėjusių metų tą patį laikotarpį. Panaši statistika fiksuojama ir Tauragėje, čia ženkliai didėjo parduodamų gyvenamųjų namų skaičius. SEB Banko Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktoriaus Vaido Žagūnio teigimu, tai susiję su augančiu Tauragės ekonominiu aktyvumu, kuris nemažai susijęs ir su plėtojamu Tauragės industriniu parku bei kylančiomis tauragiškių pajamomis.

Dariaus ir Girėno gatvėje, kur veikė saldumynų parduotuvė „Majai“, veiklą pradeda  sportininkams gerai žinomas prekės ženklas „Hummel“. Jo frančizę išsipirkę verslininkai pardavinės laisvalaikio, sporto drabužius ir avalynę.

Klaipėdiečių statybų bendrovė „Minestas“ skelbia, jog jau šią vasarą užbaigs J. Tumo Vaižganto gatvės daugiabučio statybas. Projekte numatyta 60 įvairių dydžių butų, 3 atskiros laiptinės, automobilių stovėjimo aikštelė, apželdinta aplinka ir erdvė vaikams. Redakcijai susisiekus su įmonės direktoriumi Andriumi Eidukevičiumi, šis patikino, kad daugiabutis ne tik baigiamas įrengti, bet ketvirtadalis butų jau parduota. Verslininkas sako, jog šalia miško kylantis pastatas vilioja jaunas šeimas, kurios nori gyventi geresnėmis sąlygomis. Įdomu tai, kad tauragiškiai labiau domisi didesniais butais negu, pavyzdžiui, Klaipėdos gyventojai.

Aiškėja, kas išdygs J. Tumo Vaižganto ir Gedimino gatvių sankryžoje. „Tauragės žinių“ duomenimis, sklypą pernai įsigijusi „Taura group“ dar šį mėnesį pradės prekybos centro statybas. Naujame daugiau nei 700 kv. m pastate įsikurs Lenkijos drabužių bei namų apyvokos prekių tinklo „Pepco“ prekybos centras.

Praėjusiais metais AB „Vilkyškių pieninė“ atstovai kreipėsi į Tauragės rajono savivaldybės tarybą su prašymu išsinuomoti 99 metams žemės sklypą, kuris ribojasi su dukterine įmone AB „Modest“ Gaurės g. ir Gedimino gatve. Planuojamos investicijos buvo patvirtintos, kaip regioninės svarbos projektas. Praėjusią savaitę savivaldybėje lankęsis pieninės generalinis direktorius Gintaras Bertašius dar kartą patvirtino, jog rengia projektą, kuris bus dar didesnis ir sudėtingesnis už neseniai iškilusį išrūgų perdirbimo cechą.

Žaibiškai mieste išpopuliarėjusios picerijos „Kings pica“ savininkai Vilius Stumbra ir Vytautas Merkelis šią savaitę užbaigė planuotą verslo plėtros etapą. Tarailiuose, prieš tai ilgai veikusioje kavinėje „Fortūna“, jie atidarė maitinimo įstaigą, kuri teiks dienos pietų pasiūlymus.

Tauragė tapo pavyzdžiu daugeliui kitų Lietuvos regionų, kaip derinant vietos valdžios ir verslo veiksmus galima pritraukti investicijų bei kurti naujas darbo vietas. Apie tai kalbėjo ne vienas IQ forumo, kuris vyko ketvirtadienį Tauragėje, dalyvis. Tauragės regiono verslininkams ir sprendimų priėmėjams skirtą konferenciją „Tauragė 2019 – regiono verslo plėtros galimybės“ kartu su Tauragės rajono savivaldybe ir Tauragės apskrities verslininkų asociacija surengė žurnalas IQ. Žurnalo vasario numeryje – straipsniai apie Tauragės regiono aktualijas ir sėkmingai veikiantį verslą.   

Politikos, verslo ir kultūros žurnalas IQ, rajono savivaldybė ir Tauragės apskrities verslininkų asociacija (TAVA) vasario 21 dieną kviečia į forumą „Tauragė 2019 – regiono verslo ir plėtros perspektyvos“. Kartu su ekonomistais, rinkodaros, kitų sričių ekspertais bus diskutuojama apie regionų patrauklumo didinimą, miesto rinkodarą, emigraciją / migraciją, talentų pritraukimą bei kitas aktualias temas.

Jaunam žmogui imtis nuosavo verslo reikia nemažai drąsos. 27-erių Viktorija Andrikienė tam ryžosi – vakar ji atidarė didelių dydžių moteriškų drabužių parduotuvę. Susidoroti su kylančiais iššūkiais ir įgyvendinti savo svajonę Viktorijai jėgų suteikia artimųjų palaikymas ir neblėstantis optimizmas.

Mažąją bendriją „Skaidrus medis“, gyvuojančią vos metus ir gaminančią prabangius vienetinius nepakartojamo grožio stalus iš medžio ir epoksido, įkūrė 24-erių Giedrė Abromaitė, su draugu grįžusi iš užsienio. Nors pradėti verslą buvo nelengva ir, jei reikėtų šį kelią pakartoti dar kartą, pasak jos, labai gerai pagalvotų, mergina dėl nieko nesigaili ir tiki tuo, ką daro. 

Bažnyčių gatvėje duris atvers modernus pastatas. Ten, kur prieš 28-erius metus ir pradėjo savo veiklą viena pirmųjų Tauragėje komercinė prekybinė firma „Agava“, dabar iškilo naujas šiuolaikiškas pastatas, kuriame – ne tik komercinės patalpos, bet ir svečių namai, pavadinti „Senamiesčio apartamentais“. Nors tai pirmieji žingsniai neišbandytoje verslo nišoje, PKF  „Agava“ direktorius Tadas Alijošius įsitikinęs: „Kai myli tai, ką darai, ir darai tai, ką myli, turi pasisekti“.