Susisiekimo ministerija pastaruoju metu šalyje įgyvendino nemažai Kelių eismo taisyklių (KET) pokyčių. Tačiau panašu, kad ne mažiau naujovių vairuotojus keliuose pasitiks ir netolimoje ateityje. Štai naujai parengtame įstatymo projekte numatyta naujovė – žalias šviesoforo signalas, prie kurio daugelis eismo dalyvių yra pripratę, nebemirksėtų.
Kaip skelbiama lrt.lt portale, jeigu šie pokyčiai bus patvirtinti, tai reikštų, kad besibaigiant degti žaliam šviesoforo signalui, šis nebemirksėtų, o iškart užsidegtų geltonos spalvos šviesoforo signalas, iš esmės jau draudžiantis eismą ir įspėjantis, kad šviesoforo signalas pasikeis.
„Bendruoju atveju transporto priemonių šviesoforų žalias mirksintis signalas nenaudotinas. Transporto priemonių šviesoforų signalų seka be žalio mirksinčio signalo (ypatingai naudojant jutiklinį šviesoforų valdymą) leidžia sumažinti nereikalingą eismo dalyvių laukimo trukmę – gaištį“, – nurodo Susisiekimo ministerija naujajame įstatymo projekte.
Ministerijos žiniomis, Europoje žalias mirksintis transporto šviesoforų signalas naudojamas tik Austrijoje ir tam tikrose Rytų Europos šalyse, kurios nepasižymi aukštais eismo saugumo rodikliais.
„Vienintelis žalio mirksinčio šviesoforo signalo privalumas, kad geltono signalo įjungimas nebūna netikėtas eismo dalyviams“, – priduria Susisiekimo ministerija.
Tačiau, anot jos, žalio signalo mirksėjimas turi kelis esminius trūkumus:
- žalias mirksintis signalas pablogina jutiklinį šviesoforų valdymą, nes nesant transporto priemonių eismo ir siekiant pakeisti eismo fazę, žalias signalas (leidžiantis važiuoti, kai transporto priemonių nėra) dar privalo mirksėti 2–4 sekundes, dėl to dirbtinai didinamas nereikalingas eismo dalyvių laukimo laikas (gaištis);
- žalias mirksintis signalas sukelia skirtingą vairuotojų reakciją, t. y. vieni pradeda stabdyti, o kiti padidina greitį, dėl to viešajame eisme pasitaiko konfliktinių ir avarinių situacijų, tai pablogina eismo saugumą.
Atsižvelgdama į tai, Susisiekimo ministerija žalio mirksinčio šviesoforo signalo, skirto transporto priemonėms, siūlo atsisakyti.
Tuo metu, siekiant sumažinti nereikalingą eismo dalyvių laukimo trukmę, rekomenduojama, kad žalio mirksinčio signalo išskirtinai pėstiesiems trukmė būtų ne ilgesnė kaip 2 sekundės.
Jei šiuos įstatymo pakeitimus patvirtintų Seimas bei pasirašytų prezidentas, jie įsigaliotų nuo šių metų birželio 1-osios.