Šį klausimą į redakciją užsukę skaitytojai užduoda kelis kartus per mėnesį. Vieni piktinasi, kad norėdami pasiekti Vytauto gatvę yra priversti daryti lanką pro viaduką, kiti pyksta, kad kovojama su jų pastangomis pralįsti pro tarpelį tarp „valdiškos“ ir privačios tvoros. Perdavę gyventojų klausimą „Lietuvos geležinkeliams“ sulaukėme ne tik išsamaus jų paaiškinimo, kodėl būtina tvora, bet ir naujienos, jog minėtoje atkarpoje ketinama įrengti ir kameras.
Buvo sužalotas žmogus
Paskutinysis į redakciją užsukęs skaitytojas teigė geležinkelio bėgius ties Vytauto gatve kirsdavęs keletą dešimtmečių, esą visi taip darė ir niekam tai neužkliūdavo.
Šių eilučių autorei apsilankius minėtoje vietoje buvo matyti net link bėgių vedančio buvusio šaligatvio fragmentas.

Tvora, draudžianti pėstiesiams, dviratininkams kirsti geležinkelio bėgius tarp Vytauto ir Gaurės gatvių, buvo pastatyta vasarą. Aiškinta, jog atidarius prekybos centrą „Mere“ padaugėjo einančių per geležinkelio bėgius, o tai daryti draudžiama.
Pėstieji buvo įsigudrinę tvorą kirsti prasisprausdami pro privataus sklypo ir geležinkeliečių pastatytos tvoros tarpą.
Pasiteiravome Lietuvos geležinkelių, kodėl buvo būtina statyti tvorą.
„Nepaisant to, kad Viduklė–Tauragė tarpstotyje ties Gaurės gatve (Tauragė) įrengti pėsčiųjų eismą draudžiantys ženklai, tačiau šioje atkarpoje vis kildavo pavojus gyventojų saugumui. Vien per paskutinius penkerius metus minėtame tarpstotyje 1 asmuo buvo sunkiai sužeistas, įvyko 4 staigieji stabdymai, gauti 3 pranešimai apie pastebėtus pašalinius asmenis ant bėgių. Taip pat 2020 metais „LTG Infra“ gavo LTSA nurodymą imtis priemonių riboti pėsčiųjų eismą per geležinkelį ties Gaurės gatve“, – redakcijai skirtame laiške rašė „Lietuvos geležinkelių“ atstovas spaudai Gediminas Petrauskas.
Draudimų nepaiso
Pasak G. Petrausko, siekdami kompleksiškai spręsti situaciją „Lietuvos geležinkeliai“ Saugos rizikų valdymo specialistai atliko neteisėtų ir nesaugių pėsčiųjų kirtimo vietų geležinkelio tinkle analizę ir parengė stočių ir tarpstočių aptvėrimų programą. Viena tokių vietų, kuriai skirtas prioritetas – Gaurės gatvė Tauragėje. Apie tokio sprendimo – papildomo fizinio barjero tvoros įrengimą „LTG Infra“ žemės sklype įgyvendinimą informuota Tauragės rajono savivaldybė.
„LTG Infra“ 60 metrų ilgio tvorą pastatė valstybės žemėje, kuri įmonei perduota valdyti patikėjimo teise. Nepaisydami pastatyto fizinio barjero, gyventojai ir toliau bando neteisėtai kirsti geležinkelį. Dėl tokių gyventojų veiksmų žalą dėl išverstos dalies tvoros patiria tiek „LTG Infra“, tiek gyventojai.
„LTG Infra“ bendrauja su žalą patiriančiais namų savininkais ir ieško papildomų būdų, kaip spręsti susidariusią situaciją siekiant išvengti abipusių nuostolių. Artimiausiu metu LTG saugos specialistai planuoja saugumo prevencijai įrengti vaizdo stebėjimo kameras, apie stebėjimą įspėjančius ženklus. Tokiu būdu siekiama nustatyti pažeidimus, bendradarbiauti su teisėtvarkos pareigūnais ar imtis kitų prevencinių priemonių užkardyti neteisėtus pažeidimus. Taip pat ateityje vykdant tarpstočių aptvėrimo programą bus svarstomos techninės priemonės individualiam atvejui pritaikyti. Vis tik tikimės gyventojų sąmoningumo, kad nebus kertamas geležinkelis neleistinose vietose dėl jų pačių saugumo“, – teigė „Lietuvos geležinkelių“ atstovas.
Kirsti draudžia taisyklės
Pasak jo, vadovaujantis Kelių eismo taisyklėmis (173 Eismo dalyviui draudžiama: 173.1. judėti per geležinkelį tam neskirtose vietose;) tarpstotyje Viduklė–Tauragė ties Gaurės gatve nėra įrengtų priemonių saugiai kirsti geležinkelį, todėl ir buvo pastatyta tvora.
„Miestui sudarant sąlygas veikti prekybos centrui vertėtų apsvarstyti, kaip saugiai gyventojams patekti į jį. Esant suinteresuotos šalies poreikiui viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, vadovaudamasis Susisiekimo ministerijos Pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklėmis, sprendžia dėl galimybės įrengti pervažą/perėją/2-jų lygių perėją (pėsčiųjų viaduko ar tunelio) suinteresuotos šalies lėšomis“, – teigė G. Petrauskas.
Su „Mere“ parduotuvės atstovais redakcijai susisiekti nepavyko.