Po dviejų nesėkmingų bandymų trečiuoju konkursu Tauragės rajono savivaldybei pavyko rasti tinkamus elektrobusų tiekėjus. Skelbiama, kad jau kovo 18 dieną šalys pasirašys sutartį su dviem kompanijomis, kurios įsipareigos transporto priemones pagaminti ne ilgiau nei per 13 mėnesių. Jei šis planas išsipildys – Tauragė taps pirmuoju miestu Lietuvoje, kuriame keleivius vežios elektra varomi autobusai.
Konkursas strigo
Kaip „Tauragės žinias“ informavo Tauragės autobusų parko direktorius Rimantas Martinavičius, savivaldybės rengiamas pirmasis konkursas neįvyko, nes dalyvauti jame nepanoro nė vienas gamintojas. Supaprastinus konkurso sąlygas buvo skelbiamas antrasis konkursas. Dalyvių atsirado, tačiau buvo nuspręsta konkursą panaikinti dėl neatitikusių tiekėjo techninių sąlygų.
Trečiuoju bandymų konkurso nugalėtojais buvo paskelbti du elektrobusų gamintojai: „Soliaris“ ir „Transmitto“. Numatyta, kad Lenkijoje gamyklą turintis (valdo Ispanijos bendrovė CAF) „Soliaris“ surinks 34 sėdimųjų vietų (15 stovimųjų) autobusą, kuris mūsų mieste jau buvo pristatytas. Tiesa, jis bus kiek mažesnis, tačiau atitinkantis visus konkurso reikalavimus.
„Iveco“ atstovas Lietuvoje „Transmitto“ atveš du mažesnius – 21 sėdimosios vietos (10 stovimųjų) elektrobusus. Įmonė Europoje turi penkias gamyklas, Tauragei skirtieji greičiausiai bus surenkami Serbijoje.
Jei neatsiras teisinių kliūčių, artėjančią savaitę Tauragės autobusų parkas su konkurso nugalėtojais pasirašys sutartis, pagal kurias gamintojai per 13 mėnesių turės elektrobusus pristatyti į Tauragę.
– Mūsų tikslas, kad jie atsirastų kuo greičiau, manau, jau kitų metų pavasarį tikrai jais naudosimės, – „Tauragės žinioms“ teigė Autobusų parko direktorius R. Martinavičius.
Drąsus sprendimas
Į gatves išriedėjus elektrobusams Tauragė taptų pirmuoju miestu Lietuvoje, pavėžėjimo paslaugą teikiančiu aplinkai draugiškomis transporto priemonėmis. Atsisakyti dyzelinių autobusų artimiausiu metu ketina Latvijos sostinė Ryga bei Estijos sostinė Talinas. Skaičiuojama, kad šiuo metu Europoje „dirba“ apie 1000 elektrobusų. Daugiausiai – Vokietijoje, pasigirti gali ir kaimynai lenkai bei kitos valstybės.
– Neabejoju, kad elektrobusų naudojimas artimiausius metu sparčiai augs. Ne tik visoje Europoje, bet ir Lietuvoje. Tauragės atveju – tai labai drąsus ir novatoriškas sprendimas, – kalbėjo R. Martinavičius.
Elektrobusu bus galima nuvažiuoti apie 250 kilometrų. Vėliau jis turės būti pakraunamas. Kol kas pastatytų greitojo įkrovimo stotelių mūsų mieste nėra, jos bus pradėtos statyti kartu su įsibėgėjančiu darnaus judumo planu. Ilgajam krovimui veiktų stotelės Autobusų parke.
Nemokami autobusai?
Elektrobusai sudarytų papildomą segmentą Autobusų parko transporto priemonių, kurios atliks visiškai kitokią funkciją nei iki šiol.
– Turėtų atsirasti didesnis mobilumas, kas 25 minutes. Maršrutų dažnumas – viena esminių keleivių vežimo sąlygų, dėl kurios jis tampa funkcionalus. Jei reikia autobuso laukti valandą, tai aš galiu nueiti pėsčiomis. Tauragė maža. Žmonėms reikia išeiti į gatvę, luktelti 10 minučių ir važiuoti, – įsitikinęs R. Martinavičius.
Koks bus elektrobusų ekonominis efektas, bendrovės vadovas atsakyti negalėjo. Tai priklausys nuo rajono administracijos sprendimų. Dabartinė Tauragės rajono valdžia ne kartą yra užsiminusi, jog keleivių pavėžėjimas galėtų būti nemokamas.