2019 Birželio 20 d.
Ketvirtadienis
Budintis reporteris
(8 446) 51 470
8 687 80 318

Aktualijos

Tauragė pirmoji Lietuvoje įsigis elektrobusus?

  • Įkelta: 2019-03-13
Eglė ČERVINSKAITĖ
egle@taurageszinios.lt

Po dviejų nesėkmingų bandymų trečiuoju konkursu Tauragės rajono savivaldybei pavyko rasti tinkamus elektrobusų tiekėjus. Skelbiama, kad jau kovo 18 dieną šalys pasirašys sutartį su dviem kompanijomis, kurios įsipareigos transporto priemones pagaminti ne ilgiau nei per 13 mėnesių. Jei šis planas išsipildys – Tauragė taps pirmuoju miestu Lietuvoje, kuriame keleivius vežios elektra varomi autobusai. 

Konkursas strigo

Kaip „Tauragės žinias“ informavo Tauragės autobusų parko direktorius Rimantas Martinavičius, savivaldybės rengiamas pirmasis konkursas neįvyko, nes dalyvauti jame nepanoro nė vienas gamintojas. Supaprastinus konkurso sąlygas buvo skelbiamas antrasis konkursas. Dalyvių atsirado, tačiau buvo nuspręsta konkursą panaikinti dėl neatitikusių tiekėjo techninių sąlygų.

Trečiuoju bandymų konkurso nugalėtojais buvo paskelbti du elektrobusų gamintojai: „Soliaris“ ir „Transmitto“. Numatyta, kad Lenkijoje gamyklą turintis (valdo Ispanijos bendrovė CAF) „Soliaris“ surinks 34 sėdimųjų vietų (15 stovimųjų) autobusą, kuris mūsų mieste jau buvo pristatytas. Tiesa, jis bus kiek mažesnis, tačiau atitinkantis visus konkurso reikalavimus.  

„Iveco“ atstovas Lietuvoje „Transmitto“ atveš du mažesnius – 21 sėdimosios vietos (10 stovimųjų) elektrobusus. Įmonė Europoje turi penkias gamyklas, Tauragei skirtieji greičiausiai bus surenkami Serbijoje.

Jei neatsiras teisinių kliūčių, artėjančią savaitę Tauragės autobusų parkas su konkurso nugalėtojais pasirašys sutartis, pagal kurias gamintojai per 13 mėnesių turės elektrobusus pristatyti į Tauragę.

– Mūsų tikslas, kad jie atsirastų kuo greičiau, manau, jau kitų metų pavasarį tikrai jais naudosimės, – „Tauragės žinioms“ teigė Autobusų parko direktorius R. Martinavičius.

Drąsus sprendimas

Į gatves išriedėjus elektrobusams Tauragė taptų pirmuoju miestu Lietuvoje, pavėžėjimo paslaugą teikiančiu aplinkai draugiškomis transporto priemonėmis. Atsisakyti dyzelinių autobusų artimiausiu metu ketina Latvijos sostinė Ryga bei Estijos sostinė Talinas. Skaičiuojama, kad šiuo metu Europoje „dirba“ apie 1000 elektrobusų. Daugiausiai – Vokietijoje, pasigirti gali ir kaimynai lenkai bei kitos valstybės.

– Neabejoju, kad elektrobusų naudojimas artimiausius metu sparčiai augs. Ne tik visoje Europoje, bet ir Lietuvoje. Tauragės atveju – tai labai drąsus ir novatoriškas sprendimas, – kalbėjo R. Martinavičius.

Elektrobusu bus galima nuvažiuoti apie 250 kilometrų. Vėliau jis turės būti pakraunamas. Kol kas pastatytų greitojo įkrovimo stotelių mūsų mieste nėra, jos bus pradėtos statyti kartu su įsibėgėjančiu darnaus judumo planu. Ilgajam krovimui veiktų stotelės Autobusų parke.

Nemokami autobusai?

Elektrobusai sudarytų papildomą segmentą Autobusų parko transporto priemonių, kurios atliks visiškai kitokią funkciją nei iki šiol.

– Turėtų atsirasti didesnis mobilumas, kas 25 minutes. Maršrutų dažnumas – viena esminių keleivių vežimo sąlygų, dėl kurios jis tampa funkcionalus. Jei reikia autobuso laukti valandą, tai aš galiu nueiti pėsčiomis. Tauragė maža. Žmonėms reikia išeiti į gatvę, luktelti 10 minučių ir važiuoti, – įsitikinęs R. Martinavičius.

Koks bus elektrobusų ekonominis efektas, bendrovės vadovas atsakyti negalėjo. Tai priklausys nuo rajono administracijos sprendimų. Dabartinė Tauragės rajono valdžia ne kartą yra užsiminusi, jog keleivių pavėžėjimas galėtų būti nemokamas.

Apie 10 valandą Dariaus ir Girėno ir Vasario 16-osios gatvių sankryžoje į eismo įvykį pateko trys automobiliai. Kas kaltas dėl apgadintų transporto priemonių, aiškinasi policija.

Rengiantis antrajam rinkimų turui partijų stovyklose aktyviai vyksta sėkmės ir nesėkmės scenarijų modeliavimas. Dabartinę koaliciją sudarančios partijos – liberalai, konservatoriai ir „valstiečiai“, jeigu meru taptų Dovydas Kaminskas, neslepia sukirsiantys rankomis dėl koalicinės sutarties. Tuomet dešinieji vėl turėtų Taryboje vieno balso persvarą – 13 prieš 12 ir paliktų socialdemokratus dirbti opozicijoje. Tuo tarpu 4 mandatus iškovoję „nepartiniai“ muštis į krūtinę neskuba – palaikymo neišreiškė nė vienam iš kandidatų ir leidžia suprasti, jog stos į tą pusę, kur vėjas papūs, kitaip sakant, galimai šliesis prie tų, kieno bus meras, o kartu ir valdžia. Tuo tarpu viešumoje jų lyderis Vidas Bičkus kerta blynus būtent su vienu iš kandidatų. Pamėginkite atspėti, su kuriuo?

Šiųmečiai Tauragės rajono savivaldybių tarybų rinkimai iš politinės arenos eliminavo 2 partijos „Tvarka ir teisingumas“ atstovus. Ši partija Tauragėje negavo nė vieno mandato. Po paaiškėjusių rezultatų „tvarkiečiai“ kreipėsi į Vyriausiąją rinkimų komisiją (VRK) dėl balsų perskaičiavimo, paaiškėjo, jog iki mandato šiai politinei jėgai trūko vos keleto balsų. 

Remdamasi Lietuvoje neseniai atlikto tyrimo duomenimis, gyd. Dalia Vaitkevičiūtė tvirtina, kad devyniems iš dešimties lietuvių trūksta organizmui itin svarbios maistinės medžiagos vitamino D. Skaitydami toliau sužinosite, kodėl tai gali tapti problema.