Dėl automobilių eismo, kelio ženklų tauragiškiams nuolat kyla daug neaiškumų. Keletą jų „Tauragės žinioms“ atsiuntė mūsų skaitytojas, vardu Juozas. Atsakyti į juos paprašėme Tauragės savivaldybės Statybų skyriaus specialisto Gedimino Kurlinkaus.
„Turbūt kiekvienam vairuotojui, išvažiavusiam į kelią, norisi jaustis saugiai ir saugiai pasiekti kelionės tikslą. Visos techninės eismo reguliavimo priemonės, kelio ženklai ir ženklinimas daromi tam, kad eismas būtų saugus. Kadangi eilinis vairuotojas, gavęs vairuotojo pažymėjimą, jau kelio ženklų ir ženklinimo nebepaiso, tai jiems ir nekyla jokių klausimų. Lekia nepaisydami naujai įrengtų greitį ribojančių kelio ženklų, važiuoja į stovėjimo aikštelę pro eismą draudžiančius kelio ženklus. Norėtųsi, kad kiekvienas naujas projektas būtų išbaigtas ir vairuotojams suprantamas. Man, 16 metų dirbančiam vairavimo instruktoriumi ir dėstančiam KET teoriją, J.Tumo-Vaižganto gatvėje kyla daug klausimų. Pastačius toje gatvėje greitį iki 30 km/h ribojančius kelio ženklus, manau, norėta apriboti greitį nuo pat naujojo žiedo iki Birutės gatvės. Tik reikėtų nepamiršti, kad kelio ženklas Nr. 329 galioja iki artimiausios sankryžos už draudžiamojo kelio ženklo, kuri pažymėta pirmumo ženklais. O artimiausia sankryža, važiuojant nuo naujojo žiedo link mokyklos, yra ties Dainavos gatve, nes virš ženklo Nr. 553 „Gyvenamosios zonos pabaiga“ yra ženklas Nr. 203 „Duoti kelią“. Vadinasi, 30 km/h greitis nuo Dainavos g. iki Moksleivių al. negalioja. Mokiniui, laikančiam vairavimo egzaminą, važiuojant daugiau kaip 15 km/h lėčiau negu leidžiama, gali būti parašyta kritinė klaida ir egzaminas neišlaikytas. Jei jau norime riboti greitį, tai reikėtų tvarkingai sustatyti visus reikalingus kelio ženklus“, – rašo skaitytojas.
Statybų skyriaus specialistas atsakė, kad J. Tumo-Vaižganto g. darbai dar nėra baigti. „Šiuo metu kaip tik ir trūksta panaikinti vieną ženklą automobilių stovėjimo aikštelėje ir pastatyti jūsų minimą greičio ribojimo ženklą bei apsauginę tvorelę“, – teigia G. Kurlinkus.
Skaitytojui kyla ir daugiau neaiškumų. Antai jis rašo, kad į stovėjimo aikštelę prie „Čia“ parduotuvės įvažiavimas padarytas pro galą nuo Dainavos gatvės. „Pagal dabartinį ženklinimą, nepažeidžiant kelių eismo taisyklių, išvažiuoti iš stovėjimo aikštelės į J.Tumo-Vaižganto gatvę galima tik sukant į dešinę link naujojo žiedo. Sukti į Moksleivių alėją ir į J.Tumo-Vaižganto gatvę į kairę negalima, nes yra ištisinės linijos. Norėtųsi žinoti, ar tikrai taip buvo sumanyta šioje vietoje“, – klausia jis.
Pasak G. Kurlinkaus, čia turbūt kalbama apie 1.6 brūkšninę liniją, kurią kirsti galima, tad išsukti iš „Čia“ aikštelės galima tiek į dešinę, tiek į kairę.
Kokia prasmė ir tikslas, esant normaliems gatvės borteliams, žymėti saleles, ant kurių vairuotojams užvažiuoti draudžiama? Į šį Juozo klausimą G. Kurlinkus atsakė taip: „Ši gatvė yra labai plati, tad siekiant apriboti vairuotojams šioje gatvėje sudaryti dvi eismo juostoms iš vienos juostos, dažais yra suformuotas kelio susiaurėjimas“.