Nuo nelaimių nesame apsaugoti nė vienas, o sveikata – ypač svarbi kiekvienam žmogui. Jeigu ji sušlubuoja, kreipiamės į medikus ir tikimės, kad jie mumis pasirūpins. Tačiau tauragiškis Algimantas Dukauskas kurį laiką jautėsi paliktas likimo valiai po to, kai dėl kojos traumos kreipėsi į Tauragės rajono pirminės sveikatos priežiūros centrą (PSPC), tačiau, vyro žodžiais, jam procedūrą atlikęs gydytojas elgėsi itin neprofesionaliai ir padėtis dėl to ėmė tik blogėti.
Kitą dieną po apžiūros koja ištino
Dar rugpjūčio mėnesį A. Dukauskas parašė skundą Tauragės rajono PSPC direktoriui Donatui Petrošiui.
„Tauragės žinioms“ gydytojo elgesiu nepatenkintas vyras aiškino, kad namuose žirklėmis susižeidė kojos pirštą, kai kirposi nagus. Prasidėjo kraujavimas. Vyras kurį laiką į jį nekreipė dėmesio, tačiau kraujavimas tęsėsi ilgai. Vyras tuo laiku gėrė kraują skystinančius vaistus, kadangi jam buvo atlikta širdies operacija.
– Bijojau, kad kraujavimas nesustos, – sakė A. Dukauskas.
Tad po poros dienų, liepos 13-ąją, jis kreipėsi į PSPC dirbantį chirurgą.
„Gydytojas, nenuėmęs kruvinų tvarsčių, dūrė 2 kartus į kojos pėdą sakydamas, kad reikia užmarinti. Po to nutraukė tvarsčius ir sakė, kad iš piršto galo nekraujuoja, o kraujuoja iš piršto apačios, nes ten leido nuskausminamuosius. Po to sutvarstė ir išleido namo be jokių paaiškinimų ir nurodymų. Tačiau kitą dieną pėda ištino“, – apie tai, kuo baigėsi chirurgo atlikta procedūra, skunde ligoninės vadovybei dėstė A. Dukauskas.
– Negalėjau net paeiti, – žurnalistui pasakojo A. Dukauskas.
Taigi praėjus dar kelioms dienoms, liepos 17 dieną, jis kreipėsi į kitą gydytoją, kuris nustatė uždegimą, buvo paskirti nuskausminamieji ir antibiotikai, tačiau situacija ėjo tik blogyn. Vyras liepos mėnesį apsilankė dar pas du gydytojus.
Gydytojai vyrą perspėjo, kad jeigu ir toliau situacija bus tokia, gali tekti atlikti operaciją.
– Išsigandau, kad man tą koją amputuos, – prisiminė A. Dukauskas.
Laimei, po mėnesio intensyvaus gydymo uždegimas liovėsi, kraujavimas – taip pat, žaizda ėmė gyti.
Vyras teigė, kad dėl taip susiklosčiusios situacijos yra atsakingas pirmasis jį priėmęs chirurgas – juk būtent po jo atliktos procedūros kitą dieną koja ėmė tinti, vadinasi, chirurgas nepastebėjo infekcijos ir neskyrė antibiotikų, nors tai turėjo padaryti.
– Nežinau, ar toks gydytojas gali dirbti su žmonėmis, – svarstė A. Dukauskas.
Pateikė skundą, tačiau nepasirašė
Skunde PSPC vadovybei jis nurodė prašantis atlikti išsamų tyrimą, tačiau pirmasis iš gydymo įstaigos atskriejęs laiškas jo nepradžiugino. „Tauragės žinių“ turimame atsakyme pacientui rašoma: „Skundai, gauti elektroniniu paštu, turi būti pasirašyti saugiu paciento elektroniniu parašu, sukurtu saugia parašo formavimo įranga ir patvirtintu galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu, arba suformuoti elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepaliečiamumą“.
Tai tapo priežastimi, kodėl įstaigos direktorius D. Petrošius atsisakė nagrinėti paciento skundą.
Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos direktorė Nora Ribokienė paaiškino, ar toks įstaigos atsakymas pacientui – teisėtas.
„Norėtume paaiškinti, kad skundai gali būti pateikiami ne tik tiesiogiai (atvykus į asmens sveikatos priežiūros įstaigą), bet ir per atstumą (registruotu paštu, per kurjerį, siunčiami elektroniniu paštu). Pacientams siunčiant skundus asmens sveikatos priežiūros įstaigoms elektroniniu paštu, reikalinga skundą pasirašyti saugiu elektroniniu parašu, nes tokiu būdu yra identifikuojama asmens, teikiančio skundą, tapatybė. Asmens tapatybės identifikavimas yra privalomas užtikrinant pacientų teisę į jų asmens duomenų apie sveikatą konfidencialumą, ši teisė nustatyta Europos Sąjungos ir nacionaliniuose teisės aktuose“, – atsakyme į „Tauragės žinių“ užklausą raštu dėstė ji.
Anot jos, pacientui pasirašant skundą elektroniniu parašu, neprivaloma jo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento (paso arba asmens tapatybės kortelės) kopijos patvirtinti notarui, seniūnui, atstovaujančiam advokatui ar kt., nes saugus elektroninis parašas yra laikomas tinkamu asmens tapatybę įrodančio dokumento kopijos patvirtinimu.
Jeigu pacientas neturi galimybės skundo parašyti elektroniniu parašu, tai skundą su savo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija, patvirtinta notaro, seniūno, atstovaujančio advokato, gali atsiųsti gydymo įstaigai paprastu paštu.
Atsakymą gavo, bet sprendimas netenkina
Gavęs atsakymą, kad skundas nagrinėjamas nebus, A. Dukauskas nusprendė nepasiduoti. Jo elektroninio parašo kortelė buvo atnaujinta, taigi skundą, šįkart jau pasirašytą, jis išsiuntė pakartotinai.
„Tauragės žinios“ susipažino su pacientui atsiųstu PSPC direktoriaus D. Petrošiaus raštu.
Jame dėstoma, kad liepos 13 dieną chirurgas atliko perrišimą, o kadangi žaizda buvo nedidelė, aiškių infekcijos požymių apžiūros metu nebuvo, antibiotikai neskirti.
Dokumente teigiama, kad chirurgas paprašė paciento atvykti kitą dieną, tačiau to pacientas nepadarė. „Nurodyta suprantamai, tinkamai ir aiškiai pateikti informaciją pacientams, kad ateityje tokių atvejų daugiau nepasikartotų“, – kokių veiksmų gydytojo atžvilgiu imtasi reaguojant į skundą, nurodė D. Petrošius.
Neatskleidė duomenų
„Tauragės žinios“ PSPC vadovo D. Petrošiaus pasiteiravo, ar šis dokumentas yra galutinė gydymo įstaigos pozicija, ar nebuvo įžvelgta daugiau pažeidimų.
„Kadangi kalbame apie ypatingus asmens duomenis, t. y. asmens sveikatą, o minėtu atveju neturime paciento sutikimo teikti apie asmens sveikatos būklės ir su ja susijusią informaciją, todėl komentuoti neturime teisės“, – tokį D. Petrošiaus laišku atsiųstą atsakymą gavo žurnalistas.
Paklausta, ar minėtas chirurgas anksčiau buvo sulaukęs skundų iš pacientų dėl netinkamai atliekamų pareigūnų, tyrimus dėl gydytojų veiksmų atliekančios Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos direktorė Nora Ribokienė taip pat buvo nekalbi.
„Atsakydami į Jūsų klausimą dėl Akreditavimo tarnyboje galimai gautų skundų, susijusių su VšĮ Tauragės rajono pirminės sveikatos priežiūros centro gydytojo <…> profesine veikla, informuojame, kad mūsų įstaiga neturi įgaliojimų tvarkyti duomenis apie konkrečius medicinos specialistus, įvardintus pacientų skunduose“, – paaiškino N.Ribokienė.
Regis, tai, ar gydymo įstaigose dirbantys gydytojai gerai atlieka savo darbą, yra ne visuomenės reikalas ir ji to žinoti negali, nors patiki jiems savo sveikatą.
Kadangi A. Dukauskas neliko patenkintas PSPC atsakymu, N.Ribokienė teigė, kad pacientas, nesutinkantis su gydymo įstaigos pozicija, skundu gali kreiptis į Akreditavimo tarnybą.