Mieste važinėja elektriniai autobusai, netrukus jų daugės, o kai kelionės miesto autobusais tapo nemokamos, jais važiuoti renkasi vis daugiau žmonių. Akivaizdu, kad reikalingi ir nauji autobusų maršrutai, ir naujos stotelės. Apie tai kalbėta savivaldybės tarybos Ekonomikos ir kaimo reikalų komiteto posėdyje.
Lietuvoje, remiantis tyrimu, viešasis transportas pasiekiamas 90-čiai proc., Tauragės regione – 45 proc. žmonių. Sigitas Mičiulis posėdyje kalbėjo apie tai, kad Tauragė neturi aplinkkelio, taigi miestas kenčia nuo užterštumo automobilių išmetamosiomis dujomis, triukšmo. Tikslas – mažinti anglies dioksido išmetimą.
– Tam taryba yra patvirtinusi Darnaus judumo planą iki 2030 metų, pagal šito plano priemones mes gavome finansavimą elektrinių autobusų pirkimui, važiuojančių autobusais skaičius mieste padidėjo 58 proc., priemiestyje – 20 proc., – teigė komiteto narys S. Mičiulis. – Plane įrašyta, kad iki 2030 metų besinaudojančiųjų viešuoju transportu turi padaugėti 300 proc. Taigi tarybos nariai turi galvoti ir siūlyti priemones, kuriomis reiktų papildyti Darnaus judumo planą, kadangi daug jo punktų jau įgyvendinti. Net ir viršyti: buvo numatytos 5 stotelės, dabar turim 8, autobusai – 4, turim jau 23, elektrinių turėsim 8 ir t. t. Taigi reikia siūlyti, kaip pagerinti paslaugas, padaryti prieinamas visiems, tiek dalyvaujantiems darbo rinkoje, tiek senjorams, socialiai remtiniems žmonėms, kurie norėtų atvažiuoti į kultūros, sporto, sveikatinimo įstaigas. Turėtume apie tai diskutuoti.
Jis atkreipė dėmesį, kad nors autobusų stotelių planas numatytas, jau dabar situacija yra pasikeitusi: pavyzdžiui, išsiplėtė Pramonės rajonas. Stotelės turėtų atsirasti Smėlynų skersgatvyje, Taurų paukštyne ir kitur. Rajonas turi investuotoją Gaurės gatvėje, buvusioje keramikos gamykloje. Be to, dabar funkcionuoja vieši pastatai: Bendruomenių namai, Jaunimo erdvė, baseinas. Į sodus irgi būtinai reikia naujų maršrutų, nes labai daug žmonių ten gyvena.
– Autobusų parkui ir savivaldybei reikėtų apklausti bendruomenes, didesnes įmones, viešas įstaigas, kokie yra jų poreikiai, kada prasideda darbas, kada baigiasi, kaip patys žmonės norėtų, kad autobusai kursuotų. Esmė ir yra tokia, kad būtina įpratinti žmones persėsti iš taršaus automobilio į visuomeninį transportą, kad jie norėtų juo naudotis, kad jiems būtų patogu. Tada laimėtų visi, taip pat ir gamta, – teigė S. Mičiulis.
Ir dar vienas dalykas: S. Mičiulis įsitikinęs, kad geltonieji autobusiukai turėtų pereiti Autobusų parko žinion. Pasak komiteto nario, savivaldybė užtikrina viešąjį transportą per Autobusų parką ir finansuoja geltonųjų autobusiukų maršrutus. Būtų gerai, jei Švietimo ir sporto skyrius surinktų duomenis, kokia yra vieno kilometro savikaina, ir ieškotų teisinių būdų, kaip geltonuosius autobusiukus su vairuotojais perduoti Autobusų parkui – profesionalams, kurie tą darbą išmano ir atlieka kur kas geriau nei mokymo įstaiga. O joms nukristų papildomas krūvis.
Savivaldybės Plėtros ir turto valdymo skyriaus vedėja Genovaitė Pukelytė posėdyje pristatė autobusų važiavimo schemą ir maršrutus, kuriuos planuojama įgyvendinti – praplėsti senus ir įvesti du naujus. Autobusų reisų padaugės, kai bus įsigyti 8 elektra varomi autobusai, perkami įgyvendinant Europos Sąjungos projektą.
– Dabar turime 3 autobusus, planuojama su jais nuvažiuoti 117 tūkst. kilometrų mieste, priemiestyje. Yra paskelbtas tarptautinis viešasis pirkimas dviem autobusams, varomiems elektra. Juos įsigijus bendras pravažiuotų kilometrų skaičius turėtų siekti 255 tūkst. km. O 341 tūkst. km per metus bus pasiekta, kai jau turėsime įsigiję 8 elektra varomus autobusus, – sakė G. Pukelytė.
Pasak jos, didinamas autobusų reisų skaičius, plečiamos važiavimo ribos, įsteigti du nauji maršrutai, miesto centre pagal Darnaus judumo planą bus įrengtos švieslentės, daroma viskas, kad autobusai kursuotų dažniau ir apimtų didesnę teritoriją. Beje, 13 švieslenčių bus įrengta mieste, 7 – pačioje Autobusų stotyje. Vėliau švieslenčių bus galima įrengti ir daugiau, kadangi sistema jau bus sukurta, bus platforma, prie kurios prijungti naujas švieslentes bus kur kas paprasčiau ir pigiau. G. Pukelytė pateikė komiteto nariams ir autobusų stotelių įrengimo schemą, kuri turėtų būti įgyvendinta 2022 m., skaičius, kiek turėtų padaugėti reisų jau esančiuose maršrutuose ir kiek jų planuojama naujuose. Antai į sodus dabar yra vidutiniškai 60 reisų per mėnesį, planuojama – 248, į Jovarus dabar yra 84 reisai, o planuojama – 506, į Papušynį – dabar yra 21, planuojama – 225. Bus ir du nauji maršrutai – Jovarai–mikrorajonas ir Žalgiriai–Papušynis.