2020 Gegužės 28 d.
Ketvirtadienis
Budintis reporteris
(8 446) 51 470
8 687 80 318

Asmenybės

Išlikime fiziškai aktyvūs

  • Įkelta: 2020-04-19
Marius TRAJANAUSKAS
Tauragės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro visuomenės sveikatos specialistas

Kol šalyje sporto klubai ir kitos vietos, kuriose žmonės paprastai būna fiziškai aktyvūs, yra laikinai uždarytos, fizine veikla rekomenduojame užsiimti namuose. Išlikti fiziškai aktyviems namuose gali būti rimtas iššūkis. Ilgas laikas, praleidžiamas sėdint, ir žemas fizinio aktyvumo lygis gali turėti neigiamos įtakos sveikatai ir gyvenimo kokybei.

Karantinas gali sukelti papildomą stresą ir pakenkti psichinei sveikatai, todėl fizinis aktyvumas ir atsipalaidavimo metodai gali padėti išlikti ramiems ir toliau saugoti sveikatą. Be to, fizinis aktyvumas yra puiki prevencijos priemonė net nuo 40 lėtinių neinfekcinių ligų!

Pasaulinė Sveikatos Organizacija 5–17 metų vaikams ir paaugliams rekomenduoja bent 60 min. kasdien užsiimti vidutinio arba didelio intensyvumo fizine veikla ir bent 3 kartus per savaitę užsiimti veikla, stiprinančia raumenis. Suaugusiems 18 – 65 amžiaus žmonėms per savaitę rekomenduojama ne mažiau kaip 150 minučių skirti vidutinio intensyvumo fizinei veiklai arba ne mažiau kaip 75 minutes didelio intensyvumo fizinei veiklai, arba kombinuotas abiejų veiklų derinys ir bent 2 kartus per savaitę užsiimti raumenis stiprinančiomis veiklomis.

Vyresniems nei 65 metų amžiaus žmonėms per savaitę rekomenduojama ne mažiau kaip 150 minučių skirti vidutinio intensyvumo fizinei veiklai arba ne mažiau kaip 75 minutes didelio intensyvumo fizinei veiklai arba kombinuotas abiejų veiklų derinys, bent 2 kartus per savaitę užsiimti raumenis stiprinančiomis veiklomis ir bent 3 kartus per savaitę treniruoti judesių koordinaciją ir pusiausvyrą.

Šios rekomendacijos gali būti įgyvendintos namuose, neturint specialios įrangos ir ribotoje erdvėje.

Aktyvios pertraukos

Dienos metu darykite aktyvias pertraukas. Trumpas fizinio aktyvumo periodas papildo savaitės rekomendacijas. Fiziniai pratimai, vaikščiojimas, šokiai ir namų ruošos darbai puikiai tinka norint išlikti aktyviems namuose.

Vaizdo mankštos

Pasinaudokite vaizdo mankštomis, kurias galima rasti internete. Internete yra gausybė užsiėmimų ir daugelis iš jų yra nemokami, todėl beliks išsirinkti tinkamiausią pagal pasavo poreikius ir patirtį.

Vaikščiokite

Vaikščiojimas namuose gali padėti išlikti fiziškai aktyviems. Vaikščiojimas po namus ar vietoje, kuomet kalbatės telefonu, televizijos reklamos metu padės išlikti fiziškai aktyviems dienos metu. Taip pat stenkitės kuo mažiau laiko leisti sėdint. Pasėdėję 30 min. atsistokite ir atlikite keletą tempimo pratimų, pasivaikščiokite.

Atsipalaiduokite

Meditacija ir kvėpavimo pratimai gali padėti atsipalaiduoti. Pakankamai išsimiegokite, skirkite laiko savo mėgstamiems užsiėmimams. Bendraukite su namiškiais, o su kitais šeimos nariais bei draugais palaikykite ryšį telefonu ar per socialinius tinklus.

Kaip pasikeis pasaulis?
  • Įkelta: 2020-04-17

Tauragėje žinoma psichologė Eglė Ramanauskaitė toliau tęsia vaizdo įrašų „Karantinas 2020 vaikams“ ciklą. Šįkart ji klausė žinomų Tauragės žmonių, kaip, jų manymu, pasikeis pasaulis po pandemijos. Vaizdo įrašus kuria Kęstučio šaulių 7-osios rinktinės šaulė Toma Valančiūtė. Subalansuota vaikams, bet bus įdomu ir suaugusiesiems.

Ar žinote, kad?
  • Įkelta: 2020-04-16

Visi žinome paminklą Šaulių sąjungos įkūrėjui Vladui Pūtviui-Putvinskiui, kuris tokiu jo garbei tapo 1930 m., sovietmečiu sunaikintas ir Antano Bagdono iniciatyva buvo atstatytas 1990 m. Tačiau daug mįslingesnė yra pirmoji postamento paskirtis. 

Įsivaizduoji, visas pasaulis sustojo ant rankinio. Įmonės užsidarė. Tik prekybcentriuose šmirinėja kaukėtos dezinfekuotomis rankomis gyvybės formos. Svarstau, kas dabar galėtų būti mano skaitytojas. Gal pas tėvus sugrįžęs studentas, kurio universitetas užsienyje laikinai užvėrė duris? Gal į rizikos grupę pakliuvęs miestietis? O gal nuotoliniu būdu dirbantys tėvai, ant kurių pečių staiga nukrito ir vaikų nuotolinio mokymosi proceso techninis įvaldymas? Viskas taip kitaip: šitaip iki šiol dar nėra buvę.

Koronaviruso akivaizdoje pristatome naują rubriką – „Pandemijos herojai“. Čia kalbinsime žmones, stovinčius priešakinėse kovos su COVID-19 linijose. Pirmoji mūsų pašnekovė – Visuomenės sveikatos biuro vadovė Daiva Genienė, kuri taip pat yra ir aktyvi šaulė. Šiuo metu biuro specialistai ne tik ima mėginius mobiliajame punkte, bet ir dirba pasienio kontrolės postuose bei saugo visų mūsų užnugarį nuo potencialaus užkrato. Apie biuro darbuotojų kasdienybę, priversti šių dienų realijų, su D. Geniene kalbėjomės per Skype programą. Tačiau ir per vaizdo kamerą justi šios aktyvios moters pasiryžimas atlikti savo pareigą nepaisant pavojų bei optimizmas. Įdomaus skaitymo.  

Prieš bet kokią šventę kultūros darbuotojams būna  „karštos“ dienos – paskutiniai organizaciniai reikalai, generalinės repeticijos, noras parodyti geriausia, ką pasiruošei vakarais, dažnai ir braukdamas prakaitą salėse... Šiemet laukimas švenčių ne pagal scenarijų buvo visiškai kitoks. Mintimis apie nerimą, o galbūt ir džiaugsmą pasidalijo kūrybingoji, niekad idėjų nestokojanti, net sunkiausiomis minutėmis rankų nenuleidžianti Tauragės liaudies teatro režisierė Genovaitė Urmonaitė.