Ieva LIORANČAITĖ
„Versmės“ gimnazijoje šiandien šurmuliavo įmonės „Versli Lietuva“ inicijuotas renginys „Verslas veža“. Pasak organizatorių, tai galimybė savo kelio beieškančiajam sužinoti, nuo ko ir kaip pradėti savo verslą ar paversti realybe ilgai brandintas verslumo idėjas. Renginio vedėjas, pradėdamas diskusiją, pasiteiravo jaunimo auditorijos, kiek verslininkų susirinkę salėje. Moksleiviams gūžčiojant pečiais, nelaukdamas atsakymo, vedėjas metė užuominą: „Jeigu pardavėt savo draugui telefoną, jūs jau – verslininkas“.
Kokiu požiūriu vadovautis norint pasiekti apčiuopiamų tikslų ir kokias savybes ugdyti jaunajam verslininkui, kalbėjo pranešėjai, kurie dalijosi asmenine patirtimi ir pavyzdžiais. Vieni pirmųjų savo idėjas pristatė jaunųjų profesionalų programos „Kurk Lietuvai“ projektų vadovai Justė Šemetaitė ir Imantas Bernotas. Jie kalbėjo apie Lietuvoje dar tik prieš kelis mėnesius užgimusio socialinio verslo veikimo principą. Pasak jų, tokia verslo kryptis išsiskiria noru išspręsti socialinę problemą, pritaikant verslo modelį, kuris padeda uždirbti. Vienas tokio verslo pavyzdžių – tauragiškiams puikiai pažįstamas Vilkyškių bendruomenės vaistažolių verslas.
Sėkmingo verslo istorija su jaunimui dalijosi ir „Vilkyškių pieninės“ generalinis direktorius Gintaras Bertašius. Pasak G. Bertašiaus, prieš 22-ejus metus pradėtas verslas buvo avantiūra, o dabar jis džiaugiasi klestinčia ir pajamas generuojančia bendrove. Jis ragino jaunimą tikėti savo svajone, siekti tikslų, nebijoti rizikuoti.
– Vieną kartą buvom labai arti bankroto, bet per suklupimą ateina patirtis. Reikia ieškoti išeičių, reikia kalbėti, – įkvepiančiai dėstė G. Bertašius.
Pasak jo, sėkmingais verslininkais gali tapti ir moksleiviai, kurie mokykloje „neskina“ vien aukščiausių įvertinimų.
– Nebūtinai dešimtukininkai daro verslą, jį gali daryti visi, – kalbėjo G. Bertašius, atviraudamas moksleiviams, kad ir pats mokykloje buvo vidutiniokas.
Bene daugiausiai dėmesio sulaukė publicistas, laidų vedėjas, „blogeris“, knygų autorius Andrius Užkalnis. Jo pranešimo tema – „Sėkmės receptas. Nebijok būti keistas. Bijok būti kaip visi“. Anot jo, sėkmingo verslo paslaptis – žmogaus išskirtinumas, kitoniškumas, o kartais net ir išsišokimas.
– Ką tik norėtumėte pasiekti, bus visada sunkiau, jei esate kaip visi. Tam, kas eina kartu su minia, beveik niekada nepasiseka. Pagrindinė taisyklė – nieko nekartoti ir neiti niekam iš paskos, – sakė A. Užkalnis.
Pasak jo, didžiausia Tauragės verslo problema gali slypėti tame, kad visi gyventojai panašiai galvoja apie problemas, panašiai pažįsta juos supančią aplinką ir kelia tas pačias idėjas. Jis minėjo – jeigu nesiseka verslininkauti Tauragėje, reikia ieškoti vietos, kur didesnės galimybės – žvelgti plačiau.
– Eini ir žaidi tenai, kur tau geriausios sąlygos nugalėti. Nereikia bijoti būti ten, kur esi geriausias. Lengviausias būdas susikurti išskirtinumą – išeiti iš savo komforto zonos, – žarstė patarimus pranešėjas.
Daugelio nuostabos sulaukė A. Užkalnio teiginys, kad visuomenei plačiai žinoma veikėja Monika Šalčiūtė – geras pavyzdys žmogaus, darančio tai, ką sugeba geriausiai, ir gaunančio iš to puikius rezultatus. Moksleiviai drąsiai klausinėjo publicisto nevengdami politinių temų. Jie norėjo sužinoti apie kalbėtojo politines pažiūras, už ką jis ruošiasi balsuoti artėjančiuose prezidento rinkimuose, teiravosi asmeninės nuomonės apie padėtį Ukrainoje. A. Užkalnis atsakė nepriklausantis jokiai politinei partijai, tačiau simpatizuojantis dešiniosioms jėgoms. Atsakydamas į klausimą apie prezidento rinkimus, išsakė nuomonę, kad prezidentė Dalia Grybauskaitė stipriausia iš visų kandidatų į prezidento postą.
Paskutinysis, kuris pasisakė renginio metu, – VšĮ „Mokslas ir menas“ atstovas Simas Janulis. Jis mokė jaunimą, kaip užsidirbti iš mėgiamos veiklos. Pranešėjas sakė, kad svarbu daryti tai, kas tau svarbu ir kas tave džiugina. Antroje renginio dalyje S. Janulis surengė moksleiviams tikrą pramogą – demonstravo azoto šou.