Vėsus rytas. Už lango – miškas. Tyla. Verties ant šono, sutraška po pažastimi gniaužiama puri, perkelio medvilnės užvalkalu apvilkta antklodė. Tu namie. Panašią į šią atmosferą savo namų miegamajame kuria Jurgita ir Tomas Alijošiai. Ir ne tik. Prieš porą metų jie sukūrė prekės ženklą „Bedroommood“ (miegamojo nuotaika – vert. iš angl. k.) ir ėmėsi prekybos patalyne ir jos užvalkalais. Jų pirkėjai – lietuviai, estai, latviai.
Apsistojo ties skandinavišku stiliumi
Idėja žengti į rinką, kurioje pasiūla itin didelė, nenukrito iš dangaus. Tam pora brendo keletą metų. Po studijų didmiesčiuose Tomas darbavosi „Senukų“ „Statybų duonoje“, o Jurgita – prekybos centre kuravo prekybą „Berry“ baldais.
– Ten buvo itin daug gražių aksesuarų, ypač patiko vieno prekinio ženklo lietuviška patalynė, kurią perpardavinėjome. Raštuota, marga, jos kūrėja – dailininkė. Matėsi, jog prekė kokybiška. Tai buvo toks daiktas, kurio norėjosi. Po kurio laiko išėjau vaiko priežiūros atostogų. Atidarėme ekologiškų prekių parduotuvę, kosmetikos –„Frėją“. Norėjosi išbandyti ir kūrybiškumo reikalaujančią veiklą. Susikoncentravome ties patalynės gamyba, – pasakojo Jurgita.
Pora ėmė lankytis įvairiose tekstilės mugėse, domėjosi audinių gamyba, jų savybėmis. Siekė atrasti, koks produktas patiktų jiems patiems, kokio stiliaus patalynė tai būtų.
– Juk sukūręs verslo konceptą turi jo laikytis: negali gaminiui taikyti visko, kaip pavyzdžiui, ir raštų, ir vienspalvių audinių, siekti ir moderno, ir klasikos stiliaus, ir lino. Apsistojome ties viena idėja, – pasakoja Jurgita.
Nutarta, jog po vienu prekiniu ženklu bus prekiaujama vienspalviais skandinaviško stiliaus tvirto audinio gaminiais. Kaune pora rado jų viziją puikiai įgyvendinančią siuvimo technologę ir darbščias siuvėjas, prekinio ženklo rinkodarą patikėjo specialistams iš Vilniaus. Su skirtingose Lietuvos miestuose išsibarsčiusiu kolektyvu bendraujama telefonu, bendros idėjos aptariamos vaizdo skambučių pagalba.
Prieš metus startavo internetinė parduotuvė, kurioje pradėta prekyba „Bedroommood“ prekiniu ženklu papuošta patalyne, užvalkalais, pledais.
Apie traškančią patalynę
Su verslininkais Jurgita ir Tomu susitikome Bažnyčių gatvėje, jų biure. Patalpoje – lentynos, nukrautos dėžutėmis su gaminiais, apvilkta ir neapvilkta patalyne, audinių spalvų pavyzdžiais. Gaminių spalvas padėjo išrinkti dizainerė-architektė Vida Vyšniauskienė.
– Vyrauja natūralios spalvos: balta, šviesiai, tamsiai pilka, žydra, tamsiai mėlyna, smėlio spalvos, šviesiai rožinė. Audiniai: satinas ir perkelis. Satinas – blizgus, minkštas, tankus, šiltas, o perkelis – matinis, ir jis teikia vėsumos pojūtį, jį čiupinėjant tarsi traška tarp pirštų. Tai ta pati medvilnė, tačiau skiriasi siūlų supynimo audinyje technika, – dėsto verslininkė.
Traškumą, pasak pašnekovės, sąlygoja siūlų skaičius kvadratiniame colyje. Patalynėje siūlai suausti iš vieno ilgapluoštės medvilnės siūlo ir itin tankiai. Anot Tomo, tokia tekstilė gaminama tik Egipte. – Egipte yra geriausios gamtinės sąlygos išaugti aukščiausios kokybės medvilnei. Iš jos supinami siūlai yra itin tvirti, audiniai sunkūs ir kokybiški. Ilgaamžiai. Pavyzdžiui, iš perkelio gaminami itališki marškiniai, – sako vyras.
Ką renkasi pirkėjai? Pasak Jurgitos, iš pradžių pirkėjai pirmenybę teikė iš satino pasiūtai patalynei, nes šis audinys jiems jau pažįstamas, girdėtas. Iš jo gaminamos moteriškos suknelės. Tačiau atsiranda vis daugiau, kaip pora išsireiškia, traškančios patalynės gerbėjų – pirkėjai noriai bando ir gaminius iš perkelio. Praėjus metams nuo prekybos pradžios pusė parduodamų gaminių yra būtent iš šio audinio.
Ar patalynė derinama prie interjero?
– Yra tokių pirkėjų, kuriems net, regis, mažai kuo besiskiriantys pilki atspalviai turi didelės reikšmės. Kai kurie iki smulkmenų planuoja savo interjerą. Tačiau tai reti atvejai. Vis tiek žmonėms kur kas svarbiau audinio kokybė, jos „smagumas“, kokį ji pojūtį teiks kūnui, – sako Jurgita.
Miegamojo nuotaika
Kodėl „Bedroommood“? Pavadinimas anglų kalba, nes taikoma ne vien į lietuvišką rinką. Lietuviškas vertinys – miegamojo nuotaika. Pora įsitikinusi, jog šios namų vietos atmosfera turi būti ypatinga, juk miegamasis – šeimos poilsio oazė. O kokia ji Tomo ir Jurgitos namuose?
– Kambaryje labai mažai daiktų. Vėsu, gaivu. Už lango – miškas. Keletas knygų, kurios čia neužsilieka, perskaitome ir nunešame padėti į vietą, – dėsto Jurgita.
Pora šią savaitę miega rausvos spalvos perkelio audinio apvilktoje patalynėje. Todėl, kad, jų žodžiais tariant, šventiška nuotaika. Apskritai jauna šeima daug dėmesio skiria pačiam poilsio ritualui. Jokio mobiliojo telefono dvi valandas prieš miegą, nes, pasak Tomo, akys turi atsiriboti nuo jo skleidžiamos šviesos, kuri žadina smegenų aktyvumą. Apskritai, miegamajame kambaryje – jokios elektroninės technikos. Jų vieta – svetainėje.
Interneto puslapyje „Bedroommood“ pirkėjai palieka teigiamų atsiliepimų bei grįžta apsipirkti dar kartą. Tauragėje Alijošiai šio prekinio ženklo parduotuvės kol kas neplanuoja atidaryti, tačiau svarsto apie galimybę ofise įrengti ekspozicinę salę tiems pirkėjams, kurie pageidauja užsukti pažvelgti į gaminius iš arčiau, pačiupinėti.
Užsakymai iš Bažnyčių gatvėje įsikūrusio biuro keliauja po įvairius šalies miestus bei Rygą, Taliną, atsiranda pirkėjų ir iš Vakarų Europos.