Prieš porą metų pasklidus kalboms, jog užsidaro Tauragėje tris dešimtmečius veikusi „Gustina“, tauragiškiai liūdnai lingavo galva gailėdami dar vieno neišsilaikiusio verslo. Kurį laiką tose pačiose patalpose dar buvo pardavinėjamos užuolaidos, po to ir jų neliko: visi mintyse „palaidojo“ daug metų tauragiškių vaikus rengusią parduotuvę ir pamiršo. Pasirodo, Valerija Klimienė, IĮ „Gustina“ savininkė, pakoregavo verslo kryptį ir savo užuolaidų saloną perkėlė į visai netoliese esančias patalpas. Tik bėda, tauragiškių mintyse „Gustina“ jau seniai „mirusi“.
Feniksas iš pelenų
Tiesa ta, jog prekyba vyksta ir toliau. Tarsi Feniksas iš pelenų pakilusi „Gustina“ nutūpė virš parduotuvės „Onija“. Ir vadinasi dabar „Gustin decor“.
– Baigėsi patalpų nuomos sutartis ir persikėlėme į to paties administratoriaus kitas patalpas. Tauragiškiai pagalvojo, kad užsidarėme – būna dienų, kai neužsuka nė vienas žmogus. Tai labai stebina. Mes veikiame, – žurnalistei sakė V. Klimienė.
„Gustin decor“ prekiaujama užuolaidomis. Kaip ir anksčiau, kai užuolaidų salonas dar veikė ankstesnėse patalpose, užuolaidas tauragiškiai gali ne tik nusipirkti, bet ir pasinaudoti siuvėjos paslaugomis. O jei yra poreikis, salono darbuotoja atvyks į namus, išmatuos jūsų langus, paskaičiuos, kiek ir kokio audinio reikia ir pagal jūsų pageidavimus pasiūs užuolaidas, liks tik pasikabinti. Toks, naujas, verslo modelis V. Klimienės galvoje gimė prieš kiek daugiau nei šešis metus ir puikiai prigijo Vilniuje. Ten, kur moteris šiuo metu ir gyvena. Tačiau apie tai – kiek vėliau.
„Užauginome ne vieną kartą“
Dabar mintimis grįžkime tris dešimtmečius atgal. 1994-1996 metai. Pilkais miesto šaligatviais, kuris laikas jau lietuviškoje Tauragėje jaunos mamos savo kūdikėlius lauke vežioja naujoviškuose, europietiškuose vežimėliuose. Iš „Gustinos“. Ir ūgtelėjusios jų dukros dėvi dailias suknutes, kurias pirko „Gustinoje“, tada dar veikusioje Respublikos gatvėje prie gyvūnų prekių parduotuvės „Akvariumas“.
– Dar prieš tai prekiavome mediniame kioskelyje prie buvusios „Pušelės“, – pačią verslo pradžią prisimena V. Klimienė. – Respublikos gatvėje veikianti parduotuvėlė nebuvo didelė, tačiau joje sutalpinome ir kūdikių maistelius, ir sauskelnes, ir kitas vaikų auginimui būtinas prekes. Mano tokia nuostata: jei jau pradedu kažkokioje pozicijoje dirbti, tai asortimentas turi būti platus: nuo smulkmenų iki stambių prekių. Užauginome ne vieną kartą. Augo ir mano pačios vaikai (verslininkė užaugino tris dukras). Ir mintis „Gustinos“ pavadinimui kilo gimus mano trečiajai dukrai Augustei.
Konkurentais tapo prekybos centrai
Konkurentų tuo metu nebuvo, norėtasi plėsti asortimentą, tad atidaryta dar keletą „Gustinos“ parduotuvių. Vienoje jų prekiauta žaislais, kitose – drabužiais, avalyne, įrengti naujagimių skyriai.
– Gal 1997-1998 metais buvo toks etapas, kai į dieną pavykdavo parduoti vienuolika vežimėlių. Laikui bėgant nutiko taip, kad per metus parduodavome tik tris, – pasakojo V. Klimienė. – Prekyba smuko atsidarius prekybos centrams. Žmonės ėmė dažniau važiuoti apsipirkti į didmiesčius. Jei iš
pradžių verslas sekėsi puikiai, laikui bėgant žmonės ėmė pirkti vangiau. Ėmėme ieškoti išeičių, prekyboje pas mus atsirado naujų prekių grupių.
Kai miesto kino teatras paverstas į komercinį pastatą, „Gustina“ įsikūrė antrame aukšte esančiose patalpose. Čia ji gyvavo apie du dešimtmečius. Vėliau V. Klimienė prekybą vaikiškomis prekėmis perleido į kitų verslininkų rankas, liko prekiauti tik užuolaidomis.
Dabar – „Gustin decor“
Prieš šešis metus V. Klimienė persikraustė į Vilnių. Ten „Gustin decor“ prekės ženklo vardu įkūrė užuolaidų saloną. Tačiau didmiesčiui sugalvojo naują verslo koncepciją.
– Mūsų verslas Vilniuje labai susijęs su naujakuriais. Esame priklausomi nuo nekilnojamo turto rinkos. Jei statosi namai, kotedžai, vadinasi turėsime darbo ir mes. Tauragėje to nėra, čia statybų nevyksta, tad ir prekyba vangesnė. Siūlome paslaugą „nuo iki“, viskas prasideda nuo vizito pas klientą iki užuolaidų pakabinimo jų namuose. Pakabiname ir karnizus. Matuojame, darome projektą, siuvame. Galime sakyti dirbame, kaip mobili komanda.
Ką mėgsta vilniečiai ir ką renkasi tauragiškiai? Pasak verslininkės, Vilniuje klientai dažnai renkasi lygius audinius, tauragiškiai nespjauna į raštus bei nebijo spalvų. Tai, pasak V. Klimienės, ir stebina, ir džiugina, mat jos lankomose užsienio parodose madinga, tai, kas ryšku, traukia akį ir kelia nuotaiką.