Tauragėje planuojamas tiesti 2,8 kilometrų ilgio mažasis aplinkkelis sukėlė dalies gyventojų pasipriešinimą: bijoma padidėjusio triukšmo, taršos išmetamosiomis dujomis, taip pat prabilta apie tai, kad kris šalia aplinkkelio esančio nekilnojamojo turto vertė. Su tuo, kad situacija kai kurių šalia planuojamo aplinkkelio esančių namų gyventojams nėra itin palanki, sutinka ir Tauragės rajono savivaldybės meras Dovydas Kaminskas. Tačiau, anot Tauragės rajono vadovo, kitos išeities nėra. Vis dėlto gyventojai teigė atsidūrę aklavietėje ir ketinantys rinkti parašus – taip bus mėginama stabdyti planuojamus darbus.
Argumentas – nuvertės butai
„Tauragės žinios“ jau rašė, kad aplinkkelis – Naujoji g. – projektuojamas nuo daugiabučių namų šalia Oko miško, jis sujungs rytinę miesto pusę nuo Dariaus ir Girėno g. iki Vytauto g. / Tremtinių kelio sankryžos. Praėjusį pirmadienį šalia Ateities tako 24 ir 26 namų vyko viešas šio 4,3 mln. eurų vertės projekto pristatymas gyventojams, jame dalyvavo maždaug 30–40 žmonių, gyvenančių aplinkiniuose daugiabučiuose.
– Mes ne prieš, kad aplinkkelis būtų, tačiau tik ne visai šalia mūsų namų. Aš juk irgi naudojuosi kai kuriais aplinkkeliais, bet jie tiesiami ten, kur yra nedirbami laukai, o aplink gyvenamųjų namų irgi nėra. Juk tokius aplinkkelius turi ir Šilutė, Šilalė, Šiauliai. O štai Tauragėje gali būti ir sudėtinga situacija. Juk mes, žmonės, ir taip gyvendami butuose, patiriame nepatogumų, nes šalia yra geležinkelis. Tikrai reikėtų aplinkkelį perkelti kitur, ieškoti geresnio varianto, – prieš prasidedant pristatymui „Tauragės žinioms“ kalbėjo tauragiškė Irena, kurios namai yra vos už keliasdešimties metrų nuo planuojamo aplinkkelio.
– Projektuotojai sako, kad bus triukšmą slopinanti siena. Ar įsivaizduojate mano gyvenimo kokybę? Žiūrėsiu per langą į sieną. Jau turime vieną Gedimino gatvę, kuri yra arterinė. Tai atsiras dar viena. Klausimas ne tas, reikia tos sienos ar nereikia. Klausimas, ar mums reikia tokios naujos gatvės šalia, – merui dėstė kita miestietė.
Tauragiškiai kalbėjo, kad planas tiesti aplinkkelį iš esmės nėra blogas, tačiau viena problema itin ryški – dėl planuojamo aplinkkelio nukentės Ateities tako 24, 26, 43 ir 45 namų gyventojai – būtent šie daugiabučiai atsidurs arčiausiai jo, todėl susidurs su tarša, triukšmu, kris butų vertė.
Nukreips transporto srautus
Meras D. Kaminskas susirinkusiems gyventojams teigė, kad Naujoji g. yra suplanuota Tauragės bendrajame plane. Anot jo, vyksta regioninės integracijos projektas „Tauragė+“, miestas gali gauti papildomų investicijų tiesiant šį aplinkkelį. Tauragės rajono savivaldybė anksčiau jau skelbė, kad 92,5 proc. projekto vertės finansuojama iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų, 7,5 proc. prisidės Tauragės rajono savivaldybė.
Pasak mero, centrinėje miesto dalyje Dariaus ir Girėno gatve šiuo metu vien per parą pravažiuoja 18 tūkst. automobilių, o Gedimino gatve – 12 tūkst. D. Kaminskas aiškino, kad nauja gatvė leistų nukreipti dalį šio srauto ir taip sumažėtų eismas centrinėje miesto dalyje.
– Automobilių skaičius centre yra milžiniškas. Visko nenukreipsim, bet stengtis reikia, – sakė meras.
Tauragės rajono vadovas pabrėžė, kad vykdant šį projektą plėsis ir miestas, esą bus pritraukta ir naujų investicijų.
Bet gyventojai vis vien prieštaravo – anot jų, natūralu, jog centrinėje miesto dalyje vyksta spartus, intensyvus eismas, tačiau dabar planuojama, kad daugiau taršos ir triukšmo atsiras miegamojoje miesto dalyje.
Statys triukšmą slopinančią tvorą
D. Kaminskas dėstė, kad prie namų, šalia kurių bus tiesiamas aplinkkelis, numatoma pastatyti nuo 4,5 iki 6 metrų aukščio garsą slopinančią tvorą. Projektuotojai pabrėžė, kad atstumas nuo namų iki garsą slopinančios sienos, pagal reikalavimus, bus ne mažesnis nei 30 metrų. Tiesa, nėra aišku, kokio lygio garsas bus slopinamas.
– Čia yra projektiniai pasiūlymai. Techninio projekto (rengimo – aut. past.) metu triukšmas bus skaičiuojamas. Tiesa, gyvenamųjų namų langais, kas bus susiję su gatvės keliamu triukšmu, tai neturės viršyti leidžiamų normų, – kalbėjo į Tauragę atvykę projektą rengiančios bendrovės „Atamis“ atstovai.
Laukti negalima
Gyventojai siūlė palaukti ir darbų nevykdyti iki kol nebus parengtas naujasis miesto bendrasis planas, pagal kurį galbūt būtų galima aplinkkelį suplanuoti kitoje vietoje.
Tačiau D. Kaminskas teigė, kad tuomet aplinkkelio tiesimo darbai nebegautų finansavimo, tokiu atveju projektas tiesiog žlugtų.
– Yra „Tauragė+“ projektas, finansuojamas Europos Sąjungos. Parama numatyta nuo 2014 iki 2020 m. Bet pinigai eis iki 2023 m. ir mes juos turėsime investuoti. Jeigu keistume bendrąjį planą, tai pakeistume tik už 2 metų ir apie viską pamirštume, – sakė jis.
Tačiau gyventojų tokios kalbos neįtikino – pristatyme dalyvavę žmonės pasakė ketinantys rinkti parašus ir siųsti juos atitinkamoms institucijoms. Tauragiškiai dėstė, kad rašte ragins miesto valdžią atidėti aplinkkelio tiesimą.
Atsiras naujų sankryžų
Tauragės rajono savivaldybės tinklalapyje paskelbtame projekto aiškinamajame rašte pabrėžiama, kad šalia aplinkkelio numatoma įrengti bendrą pėsčiųjų ir dviračių taką. Tako plotis sieks 2,5 metrų.
„Projektuojamos gatvės (aplinkkelio) susikirtimo su Dariaus ir Girėno g. bei Gedimino g. vietose numatoma įrengti šviesoforais valdomas sankryžas. Projekte numatoma įrengti triukšmą mažinančių sienučių ties Ateities tako 26, 24, 45 ir 43 namu. Gatvės pradžioje esančia 35 kV oro liniją numatoma rekonstruoti, oro kabelius keičiant požeminiais kabeliais.
Į projektuojamą aplinkkelį numatoma pajungti esamas Ateities tako, J. Tumo-Vaižganto g., Pamiškių g. ir J. Oko gatves.
Susikirtimo su Gedimino gatve vietoje numatoma įrengti dviejų skirtingų lygių sankryžą (šalia esamo geležinkelio viaduko) ir nuvažiavimą į Gedimino gatvę numatyti atskira gatvės atšaka už esamos degalinės. Sankirtoje su Gedimino ir K. Jauniaus g. įrengti šviesoforais valdomą sankryžą“, – dėstoma aiškinamajame rašte.