Nuo rugpjūčio pradžios Tauragės mieste ir rajone žmonės už viešąjį transportą nemoka nė cento – autobusai visus keleivius veža nemokamai. „Tauragės žinios“ nusprendė išsiaiškinti, kaip šią naujovę priima tauragiškiai. Ar vis daugiau žmonių iškeičia nuosavus automobilius į nemokamas keliones autobusais? Tauragės autobusų parko direktorius Rimantas Martinavičius teigė, kad jau pastebimi ryškūs keleivių srautų pokyčiai, o artimiausiu metu ketinama pirkti ir daugiau elektrinių autobusų.
Nedidelė našta
„Tauragės žinios“ prieš kurį laiką skelbė, kad Tauragės rajono savivaldybė pasiryžo kompensuoti visas autobusų parko patirtas išlaidas vežant keleivius nemokamai.
Prieš kurį laiką savivaldybės išplatintame pranešime minima, kad šiais metais kompensuoti nemokamą mokinių vežimą į ugdymo įstaigas, neįgaliesiems ir senjorams suteikiamas lengvatas, dengti nuostolingus maršrutus numatyta skirti virš 900 tūkst. eurų iš savivaldybės biudžeto. Tauragės rajono meras Dovydas Kaminskas skaičiavo, kad iš keleivių buvo surenkama apie 50 tūkst. eurų.
Savivaldybės atstovų teigimu, iš visuomeninio transporto keleivių surenkama tik nedidelė pajamų suma, todėl jos dengimas iš savivaldybės biudžeto nebūtų didelė finansinė našta.
Pirks daugiau autobusų
Tauragės autobusų parko direktorius R. Martinavičius skaičiavo, kad šiuo metu parkui priklauso 34 autobusai, jų vidutinis amžius – 6 metai. 3 autobusai – elektriniai. Anot jo, elektriniai autobusai lemia ir žemą keleivių pervežimo kainą.
Skaičiuojama, kad 1 nuvažiuotas kilometras elektriniu autobusu tekainuoja maždaug 7 centus. Anot R. Martinavičiaus, tokia maža kaina leidžia didinti maršrutų skaičių.
– Turime planų pirkti daugiau elektrinių autobusų. Jau paruoštos techninės sąlygos, jos perduotos Centrinei projektų valdymo agentūrai, kuri jas turės patvirtinti, gal turės ir kokių pastebėjimų. Po to bus paskelbtas konkursas, – „Tauragės žinioms“ kalbėjo jis.
R. Martinavičius teigė, kad maždaug po mėnesio tikimasi paskelbti viešąjį pirkimų konkursą, tiesa, autobusus miestiečiai ir rajono gyventojai turėtų išvysti tik kitais metais.
– Autobusų gaminimo laikotarpis apima apie vienerius metus. Reikia turėti galvoje, kad konkursas ir projektas savivaldybės. 85 procentus išlaidų finansuoja Europos Sąjunga, savivaldybė – 15 procentų. Pirkimus vykdo būtent savivaldybė, o ne autobusų parkas, – akcentavo R. Martinavičius.
Jis skaičiavo, kad 2 elektriniai autobusai kainavo maždaug po 310 tūkst. eurų, o dar vienas – kiek didesnis – atsiėjo apie 405 tūkst. eurų.
Jaučiamas pagyvėjimas
Tauragės autobusų parko direktorius taip pat teigė, kad nuo rugpjūčio 1 dienos Tauragėje ir rajone viešuoju transportu galima važinėti visiškai nemokamai, tad ir keleivių skaičius ženkliai išaugo.
– Žinoma, vasaros laikotarpiu žmonės daugiau atostogauja, dalis gyventojų yra išvykę, be to, kol kas ir mokiniai nevyksta į mokyklas. Taigi, dėl šių priežasčių srautas vasarą kiek mažesnis, bet pagyvėjimą jaučiame, ypač Taurų, kai kurių sodų kryptimis, – aiškino R. Martinavičius.
Dalis Tauragės gatvėse kalbintų žmonių dėstė, kad autobusais pradėjo keliauti daug dažniau, kiti teigė, jog nors girdėjo apie nemokamas keliones, net nežino, kur autobusai tiksliai veža. Tačiau net ir retai juo besinaudojantys gyventojai džiaugėsi naujovėmis – tauragiškiai yra patenkinti ir tuo, kad rajono ir miesto gatvėmis kursuoja elektriniai autobusai, kurie beveik neteršia aplinkos. Tiesa, kiti įžvelgė ir tam tikrų problemų, susijusių su elektriniu transportu.
– Viešuoju transportu pradėjau naudotis daug dažniau. Puiku, kad galima tą daryti nemokamai. Dažniausiai važiuoju į Jovarus. Beje, pastebėjau, kad ir grafikas yra pakitęs – autobusai kursuoja intensyviau. Tai be galo svarbu. Žinau ir tai, kad yra elektrinių autobusų. Tačiau laukdama autobuso nesirūpinu, koks būtent atvažiuos – elektrinis ar paprastas. Svarbu veža, – kalbėjo Tauragėje, Vytauto st., autobuso laukusi Dalia.
– Autobusais Tauragėje ir rajone važinėju retai. Žinau, kad nuo rugpjūčio pradžios viešasis transportas jau yra nemokamas. Tik neturiu kur važiuoti. Kita vertus, galima pasidžiaugti vienu aspektu – kai kurie autobusai yra elektriniai. Taip Tauragėje tausojama gamta. Tai labai gerai, – dėstė netoli Respublikos st. sutikta Danutė.
– Nevažinėju po Tauragės rajoną. Daug dažniau tenka vykti kiek toliau – į Zarasus, Birštoną. Bet mačiau, kad miestas nusipirko elektrinių autobusų, jų padaugėjo ir miesto gatvėse. Elektriniais autobusais važiuoti dar neteko, tačiau esu vairavęs elektrinį automobilį pats. Galiu pasakyti štai ką – jie nuolat genda. Tą girdėjau ir iš pažįstamo, kuris taip pat turi 3–4 metų senumo elektromobilį. Taisymas kainuoja. Tikiuosi, kad toks pat likimas neištiks ir elektrinių Tauragės autobusų, – teigė tauragiškis Raimundas.
– Esu už naujoves. Tačiau gyvenu mieste ir net neįsivaizduoju, kur tie nauji autobusai kursuoja. Bet jei būtų poreikis, manau, tikrai naudočiausi būtent viešuoju transportu, o ne savo automobiliu. Juk būtina saugoti gamtą. Be to, nemokami autobusai rajone ir mieste palengvino daliai žmonių keliones – juk iš toliau esantiems gyventojams sunku pasiekti miesto renginius, reikėdavo už keliones mokėti, o dabar gali sėsti ir dykai važiuoti – tai skatina ne tik ekologiškumą, bet ir švietimą, kultūros plėtrą, – aiškino tauragiškė Justina.
– Elektriniai autobusai yra patogūs, ne tik kelionės metu smagu, bet net ir įlipti, ypač senesnio amžiaus žmonėms, daug patogiau, – įsitikinęs Kęstutis.